Avatar billede miemic-webspeed Nybegynder
11. oktober 2006 - 16:35 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Film på computeren

Jeg har lige reinstalleret windows xp, men kan nu ikke se dvd på computeren. Jeg har opdateret XP og hentet media player 11, men kan stadig ikke spille dvd.

Hvad kan det være ?

Der står indsæt en disk i drive f

Jeg kan godt spille cdere og spil.

Hvad gør jeg
Avatar billede cpufan Juniormester
11. oktober 2006 - 17:03 #1
gen-instaler driveren til dvd-drevet,
brug driveren fra leverandøren.
Avatar billede bubbaa Nybegynder
11. oktober 2006 - 18:57 #2
Er det sådan med alle dvd film?
Jeg troede ikke man fik drivers med til cdrom drev længere. Lyder mere som en defekt skive, medmindre det er alle den gør det med.
Avatar billede miemic-webspeed Nybegynder
11. oktober 2006 - 21:45 #3
Det virker stadig ikke - efter geninstalation. Jeg har været på LGs hjemmeside men der var ikke umiddelbart en driver der passede.

Og ja det gælder alle dvdere

Den læser dem slet ikke
Avatar billede miemic-webspeed Nybegynder
11. oktober 2006 - 21:46 #4
er der en måde man kan søge efter den rigtige driver
Avatar billede norbert_ Nybegynder
11. oktober 2006 - 22:52 #5
Prøv at bruge en anden afspiller, f.eks. VLC player. Den kan du hente ned her:
http://www.videolan.org/vlc/
Den burde kunne uden problemer afspille dine DVDer
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
11. oktober 2006 - 22:59 #6
Lyder som det er DVD'en der ikke kan læses. Har du ikke flere medier at prøve med?
Avatar billede miemic-webspeed Nybegynder
12. oktober 2006 - 12:08 #7
jeg har prøvet med mange forskellige dvdere.
jeg har downloaded programmet.
det virker stadig ikke. siger den ikke kan åbne disk drev
det er som om det er læsningen i drevet det er galt med.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
12. oktober 2006 - 12:23 #8
Det er enten spørgsmål om at dit drev er defekt, det ikke er installeret korrekt, eller det ikke er et DVD-drev. Anden software hjælper ikke når du har læsefejl! Kører drevet i pio-mode (selvom jeg ikke tror det har indflydelse)? Har du prøvet at skifte over på en anden ATA port? Har du prøvet at slette drevet i enhedshåndtering, og genstartet? Ligger dit kabinet ned, så drevet står på højkant?
Avatar billede miemic-webspeed Nybegynder
12. oktober 2006 - 13:27 #9
jeg vil prøve dine forslag.
Drevet er et GSA-H20LB DVD+/- m lightscribe.
Og det kan som sagt godt spille cd ere
Avatar billede bubbaa Nybegynder
12. oktober 2006 - 13:39 #10
Er det brændte skiver du har problemer med, eller også købte?
Jeg tror at en firmware opdatering vil løse problemet.
Avatar billede miemic-webspeed Nybegynder
12. oktober 2006 - 13:46 #11
det er også købte dvdere. Kan det så stadig være firmwaren ???

Jeg kunne ikke finde ud af at skifte til en anden ata port.

Og hvad hedder enhedshåndtering på engelsk. Jeg har engelske menuer
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
12. oktober 2006 - 14:00 #12
Ved ikke hvad enhedshåndtering hedder på engelsk. Men klik "Start" -> højreklik på "this Computer", eller hvad det hedder -> klik på nederste valg - på dansk "egenskaber" -> vælg fanen hardware (det må det også hedde på dansk) -> enhedshåndtering er øverste punkt.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
12. oktober 2006 - 14:02 #13
Jeg tror ikke firmwaren hjælper, hvis dine DVD'er virkede inden installationen, men ny firmware skader aldrig - tværtimod.
Avatar billede bubbaa Nybegynder
12. oktober 2006 - 14:09 #14
Det lyder underligt at en reinstallering skulle få dit drev til ikke at virke, men hvis du har mulighed for at prøve drevet i en anden computer, kan du i hvert fald se om drevets læser er gået i stykker.
Avatar billede miemic-webspeed Nybegynder
13. oktober 2006 - 00:02 #15
ja det kan selvfølgelig være, at det er læseren der fysisk er gået i stykker. Jeg vil chekke det først. Tak
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
23. oktober 2006 - 00:44 #16
Fandt du ud af noget?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
22. november 2006 - 10:47 #17
miemic-webspeed: Lidt respons...
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
01. juli 2007 - 13:07 #18
??
Avatar billede miemic-webspeed Nybegynder
24. juli 2007 - 23:26 #19
jeg dropper dette spørgsmål
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
30. juli 2007 - 19:20 #20
Så husk at acceptere dit eget svar.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
22. august 2007 - 18:43 #21
Husk at lukke!
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
08. september 2007 - 02:21 #22
Accepter dit eget spørgsmål!
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
25. september 2007 - 08:14 #23
!
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
11. november 2007 - 13:37 #24
LUKKETID!