Avatar billede steenolsen1 Nybegynder
11. oktober 2006 - 15:39 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Opbygning af linkpopularitet

Hej.

Jeg har igennem længere tid kæmpet med at finde ud af, hvordan jeg mere effektivt kan opbygge linkpopularitet til mine websites. Det er klart, at man kan gå ud og tilmelde sig til 1 million søgemaskiner, men når jeg sammenligner med flere af mine konkurrenter, så har de nogle gange både 100 og 1000 gange flere indgående links end jeg, og fra sider, som IKKE er søgemaskiner.

Problemstillingen går primært på, at hvis jeg eksempelvis ville sælge blomster på nettet, så ville jeg være naiv at tro på at Interflora ville linke til mig osv. De "relevante linkpartnere" i samme "genre" synes jeg er svære at få fat på.

Hvordan opnår du at opbygge din linkpopularitet til et niveau ud over _ren søgemaskinetilmelding_?

Mvh og på forhånd tak for dine inputs...
Steen
Avatar billede goose Nybegynder
11. oktober 2006 - 16:08 #1
Det er korrekt, at du nok ikke får interflora til at linke til dig, men hvad med relaterede hjemmeside?

Det kunne være gartnerier, planteskoler m.v.

Send dem en mail, og tilbyd at bytte links for at styrke jeres individuelle placeringer i søgemaskinerne.

Søgemaskinetilmelding giver ikke nogen linkpopularitet i sig selv.

/Goose
Avatar billede goose Nybegynder
11. oktober 2006 - 16:09 #2
Du kan jo også se hvem der linker til dine konkurrenter og så forsøge at få link de samme steder fra.

/Goose
Avatar billede steenolsen1 Nybegynder
11. oktober 2006 - 16:21 #3
Hej Goose - tak for indlægget.

Det er netop sådan noget jeg mener. Men vil det sige, at I andre ringer / kontakter de forskellige websites en efter en, og i givet fald, tager I eksempelvis højde for PR eller er det sekundært, netop fordi det er hjemmeside med samme tema?
Avatar billede bufferzone Praktikant
11. oktober 2006 - 18:13 #4
Avatar billede steenolsen1 Nybegynder
11. oktober 2006 - 20:50 #5
Se det var noget der rigtig kunne bruges til noget (og de andre sider også....). Thanks :-)