Avatar billede koldstar Nybegynder
11. oktober 2006 - 13:48 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

SEO spørgsmål

Hej seo-eksperter

Er der nogen der ved hvordan f.eks google håndterer anchorteksten i links fra eksterne sider. Jeg tænker på hvis man f.eks får en side til at linke til sig med <a href="www.her-er min-fede-side.dk">Fed side</a>.
Vil google så ranke ens side højere på både ordet "fed" og ordet "side" eller vil det kun gælde når de sættes sammen til "fed side"?
Avatar billede mapoulsen Nybegynder
11. oktober 2006 - 13:52 #1
Mine erfaringer er at det hjælper på begge tilfælde. Men jo flere ord du har i din anchortekst, jo mindre vægt lægges der på de enkelte ord.
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
11. oktober 2006 - 15:06 #2
Vil bakke mapoulsen op....
Et eksempel er søgning på "click here" som giver resultater fra download-sider fra adobe, quicktime m.fl.

En søgning på ordet here eller click giver mange ad de samme resultater, men ikke helt de samme

http://www.eksperten.dk/artikler/837 er der en artikel omhandlende allinanchor, men besvarer dog ikke dit spørgsmål
Avatar billede koldstar Nybegynder
11. oktober 2006 - 15:25 #3
okay, mange tak begge to.

Hvis mapoulsen også lige lægger et svar, lukker jeg tråden :)
Avatar billede mapoulsen Nybegynder
12. oktober 2006 - 23:04 #4
Det får du her :)