Avatar billede jmj_randersbib Nybegynder
11. oktober 2006 - 12:23 Der er 8 kommentarer

Udrule software via gpo

Udrulle software via GPO, viser Event id 107, unable to read msi-file, eller Event if 101, Transport path are .......
Kan nogen hjælpe
Avatar billede niels_hansen Praktikant
11. oktober 2006 - 12:41 #1
svaret står der jo ? hvad hedder din sti til din MSI pakke ? (du har sikkert glemt den skal være på et tilgængeligt delt drev og ikke en lokal mappe på serveren) ;)
Avatar billede jmj_randersbib Nybegynder
11. oktober 2006 - 13:28 #2
Der er oprettet en sharet mappe på serveren, stien i gpo'en er \\xxxx\osv.
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
11. oktober 2006 - 22:30 #3
har dine bruger/computer rettigheder til folderen
Avatar billede jmj_randersbib Nybegynder
12. oktober 2006 - 08:08 #4
Domain user har "Read & Execute", "List Folder Contents" og "Read"
Avatar billede venturer Nybegynder
12. oktober 2006 - 10:48 #5
Prøv om du manuelt fra en klient kan forbinde til \\xxx\osv og her starte installationen med MSI filen. Hvis du på den måde heller ikke kan installere tyder det på at der er noget galt med selv installationsfilerne.
Du skal for iøvrigt også lige chekke Share rettighedern.
SYSTEM bør også have læse rettigheder som minimum (NTFS)
Avatar billede jmj_randersbib Nybegynder
12. oktober 2006 - 11:46 #6
Systemet har fuld adgang til mappen, everyone har fuld rettigheder på shared.
Når msi-filen startes popper en fejlmeddelese op som siger "Fejl 1406. Værdien \software\ ........kunne ikke skrives til nøglen. Kontroller, at du har adgang til nøglen." Jeg prøver at opdatere eksisterende Oficce med en SP.
Avatar billede venturer Nybegynder
12. oktober 2006 - 11:50 #7
Prøver du med en administrativ konto? Ser ud til at være et rettighedsspørgsmål. Den nøgle den henviser til kan evt. være i registry hvor der jo også kan være noget med rettigheder.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
08. december 2006 - 08:47 #8
brug for mere hjælp ?