Avatar billede schaarup Nybegynder
09. oktober 2006 - 15:15 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

OWA Licens

Hej,

Hvis et firma kører med en SBS 2003 Prem med de 5 klienter der nu hører til, og de så har yderligere 5 klienter som kun skal på via OWA, hvordan ser det så ud med Licenser ? Skal der en Exchange 2003 licens til pr. bruger ? Er det en speciel "OWA Licens" ? Jeg kan ikke finde rundt i MS Junglen, hjææælp :)
Avatar billede tlaursen Nybegynder
09. oktober 2006 - 17:02 #1
Der er ikke en speciel OWA licens, det der skal bruges er en ClientAccessLicense (CAL)
Avatar billede schaarup Nybegynder
09. oktober 2006 - 17:23 #2
Det vil sige at hvis de 5 brugere som kun skal bruge OWA, logger på hjemme fra deres egne maskiner/licenser, så behøver firmaet ikke at investere i licenser fordi de logger på OWA'en ? :)
Avatar billede schaarup Nybegynder
09. oktober 2006 - 17:23 #3
Eller mener du at der skal en CAL til hver bruger der logger på OWA selvom det er hjemme fra ? Hvis ja, hvilken type CAL snakker vi som om ?
Avatar billede schaarup Nybegynder
13. oktober 2006 - 08:47 #4
Lukker