Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2006 - 16:32 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Kun én computer ad gangen kan logge på Workgroup

Jeg har to computere på netværket.
En med xp og én med xp-pro.
Men hvis begge er tændt vil den sidst tændte blot kunne se netværket. Men ikke logge på p.gr.a. manglende rettigheder.
Hvori består problemet?
Avatar billede plx Nybegynder
08. oktober 2006 - 17:42 #1
firewall?
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2006 - 20:04 #2
Bullguard. Måske er det den. Men jeg tvivler.
Hvorfor skulle den give problemer.
Avatar billede dragonknight Juniormester
09. oktober 2006 - 10:06 #3
Prøv at installere NetBIOS/IPX protekollen, og se om ikke det hjælper.

Du har givet tilladelse i firewalls til trafik i det segment som du anvender i dit netværk ?
Hvis du anvender 192.168.1.xxx adresser, så skal du tillade trafik i 192.168.1.xxx i firewallen, for så har alle dine maskiner tilladelse til at gå gennem firewall.
Avatar billede perav Nybegynder
09. oktober 2006 - 22:28 #4
Jeg lytter med, har nogenlunde samme problem :-)
Avatar billede dragonknight Juniormester
11. oktober 2006 - 11:53 #5
Er du kommet videre?
Avatar billede bubbaa Nybegynder
11. oktober 2006 - 11:58 #6
Hvordan er de tilsluttet? Er de tilsluttet gennem en router?
Avatar billede lykholt Nybegynder
11. oktober 2006 - 18:35 #7
Er nødt til at vide lidt mere om dit netværk. Switch router, ip adresser og lign.
Avatar billede Slettet bruger
13. oktober 2006 - 14:54 #8
Nej. Har travlt. Men får tid i morgen...
Beklager den manglende reaktion
Avatar billede Slettet bruger
14. oktober 2006 - 21:30 #9
Jeg har ikke installeret NetBIOS/IPX. Det skal vel ikke være nødvendigt?
Computerne er tilsluttet via en Zyxel G2000 plus.
Kun den ene er wire mens den anden/andre er trådløse.
Har forsøgt at sætte de trådløse op med fast ip/macadr. hvilket ikke afhjælper problemet.
Alle kan godt være på internettet samtidig. Men altså ikke lokal netværket
Avatar billede bubbaa Nybegynder
14. oktober 2006 - 22:37 #10
har de samme undernetmaske og gateway? Kan du se i status under internetforbindelser.
Prøv lige at installere netbios/ipx på dem.
Avatar billede bubbaa Nybegynder
14. oktober 2006 - 22:41 #11
hvis du har adsl modem kører det kun med 10mbit - og så kan det ikke samarbejde samtidig med lokalt 100 mbit netværk - og du ska derfor inst. spx/ipx protokollen for at køre adsl samtidig med lokalt netværk.
Avatar billede Slettet bruger
15. oktober 2006 - 17:07 #12
Ok. Men hvori er forskellen mellem spx/ og netbios/ipx?
Avatar billede bubbaa Nybegynder
15. oktober 2006 - 17:24 #13
såvidt jeg ved er det den samme
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2006 - 19:42 #14
bubbaa... det virker. sender du et svar?
Avatar billede bubbaa Nybegynder
21. oktober 2006 - 10:08 #15
Det gør jeg, men synes nu jeg skal dele med dragonknight, han kom også med svaret
Avatar billede Slettet bruger
08. november 2006 - 20:05 #16
dragonknight? kommer du med et svar?