Avatar billede homemade Nybegynder
07. oktober 2006 - 14:28 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Har installeret Kerio Firewall - nu virker Win Media Player ikke

Hey.

Jeg har for et par dage siden installeret Kerio Firewall.

Men nu har jeg så lige erfaret at jeg efter at have installeret Keiro, så kan vi ikke længere åbne videofiler på nettet via windows media player. Men de filer vi har liggende på PC'en i forvejen, dem vil wmp godt åbne og afspille.

Jeg har tjekket i applications-oversigten og her er der havd angår Windows Media Player både spørgsmålstegn og grønne flueben.

Er der nogen der har et bud på hvorfor ?

Hope
Avatar billede gratis Nybegynder
07. oktober 2006 - 15:03 #1
windows media player skal ha server rettighedder for at fungere optimalt når du ser streams fra nettet, dvs at den skal sættes op til at modtage og sende data ind/ud.
Du ka hente denne manual (pdf format, højreklik på linket, vælg gem som, så har du den til senere brug) http://tjek.nu/hl og på side 7-3 under Application Rules er der et billed hvor du ka se hvor du skal sætte flueben for at få det til at virke.
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
07. oktober 2006 - 15:12 #2
Og lidt på dansk. Tjek billede nr 19 http://www.spywarefri.dk/manualer/kerio-firewall-manual.htm
Avatar billede homemade Nybegynder
07. oktober 2006 - 15:20 #3
@gratis

Kan ikke få dit link til at funke :-(
Avatar billede gratis Nybegynder
07. oktober 2006 - 15:45 #4
Avatar billede homemade Nybegynder
08. oktober 2006 - 09:19 #5
@gratis

Nu virker linket :-)

Jeg prøver lige at få kigget lidt i manualen ogs ser om jeg får en "aha oplevelse", og så vender jeg tilbage :-)
Avatar billede homemade Nybegynder
09. oktober 2006 - 16:40 #6
Hej igen :-)

Jeg har nu sat 4 spørgsmålstegn ved mediaplayer, som iøvrigt i applications-oversigten benævnes : "Værktøj til konfiguration af Microsoft Windows Media". Men jeg kan stadig ikke åbne videofiler fra nettet.

Når jeg forsøger at gøre det, kommer der en rude op med flg. tekst:

"Windows Media Player kan ikke afspille filen. Hvis filen befinder sig på en anden computer, skal du kontrollere, at der er oprettet forbindelse til netværket. hvis du har indtastet en sti, skal du kontrollere, at den er korrekt. Hvis problemet fortsætter, er serveren muligvis ikke tilgængelig".

Derudover kommer Kerio ikke og spørger om lov, efter jeg nu har sat spørgsmåltegn alle 4 steder.

Har I nogen andre forslag ?
Avatar billede gratis Nybegynder
09. oktober 2006 - 17:45 #7
fjern media player fra Kerio, start den igen svar ja når Kerio spørg om tilladelser.
Avatar billede homemade Nybegynder
09. oktober 2006 - 18:03 #8
Det prøver jeg :-)
Avatar billede gratis Nybegynder
09. oktober 2006 - 18:07 #9
ok ;)
Avatar billede homemade Nybegynder
11. oktober 2006 - 14:41 #10
Hej igen.

Jeg har nu prøvet flg. i nævnte rækkefølge:

1. At fjerne wmp fra Kerio, og starte op igen og give tilladelser.
2. Afinstalleret og geninstalleret wmp.
3. At slå mit SUPERAntiSpyware fra (Nyt prg. jeg lige har install. ..det kunne jo være ;-) )
4. At slå Kerio Firewall fra og slå Windows firewall til.

Efter at have prøvet pkt. 1-3, ville det stadig ikke fungere. Men da jeg prøvet pkt. 4, så var der ingen problemer med wmp.

Jeg er nu ikke det mindste i tvivl om at det er noget i Kerio, som blokerer for wmp, selv om jeg har sat spørgsmålstegn ved wmp alle steder.

Andre forslag ?
Avatar billede gratis Nybegynder
11. oktober 2006 - 18:58 #11
>>>> selv om jeg har sat spørgsmålstegn ved wmp alle steder. <<<<  har du prøvet at sætte flueben (givet tilladelse) ved i stedet for spørgsmåltegn ?
Avatar billede homemade Nybegynder
11. oktober 2006 - 19:51 #12
Jep, det har jeg også prøvet og det hjælper heller ikke :-(
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
11. oktober 2006 - 21:29 #13
Prøv lige at deaktivere HIPS i Kerio
Avatar billede homemade Nybegynder
12. oktober 2006 - 08:11 #14
Jeg prøver lige at tjekke HIPS når jeg kommer fra job i dag. Mener dog at jeg har fjernet flueben og deaktiveret HIPS, men nu er jeg da kommet i tvivl :-)
Avatar billede homemade Nybegynder
13. oktober 2006 - 07:58 #15
Jeg har nu tjekket det ud, og HIPS var deaktiveret. Så det er ej heller det der er årsagen, desværre :-(
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
14. oktober 2006 - 01:54 #16
Iøvrigt, hvilken version af WMP bruger du ? Hvis der 11, kan du jo prøve at gå tilbage til 10´eren
Avatar billede homemade Nybegynder
14. oktober 2006 - 11:57 #17
Jeg bruger version 10.
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
14. oktober 2006 - 18:00 #18
Jeg formoder at du også har tjekket at Kerios "webfilter" er slået fra
Avatar billede homemade Nybegynder
17. oktober 2006 - 11:58 #19
Jeg har haft tjekket at alt er sat op som det skal.

Jeg har nu skiftet firewall til Zonealarm i stedet, er det virker problemfrit med wmp på min PC.

Tak for hjælpen :-)
Avatar billede gratis Nybegynder
17. oktober 2006 - 14:40 #20
ok, godt du fik det løst.

husk at lukke spørgsmålet det gør du ved selv at lægge et svar,( flyt knappen ude til venstre fra kommentar til svar ) MARKERE dit navn og trykke på accepter
Avatar billede homemade Nybegynder
18. oktober 2006 - 11:53 #21
OK :-)