Avatar billede carstenm Nybegynder
05. oktober 2006 - 08:48 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

nssc.exe

hej, jeg fik på min skole i mandags en fil ved navn nssc.exe . derfor har de lukket min konto, men jeg har ikke selv downloaded dette program. ved ikke engang hvad det indeholder? de kunne heller ikke åbne det.

er der nogle der kan hjælpe med det?
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. oktober 2006 - 09:05 #1
Avatar billede carstenm Nybegynder
05. oktober 2006 - 12:13 #2
hvordan kan den være kommet?
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. oktober 2006 - 10:33 #3
Typisk er det en del af et såkaldt exploit. En hacker har lagt det op via f.eks. et bufferoverflow. Men det kan også være lagt ind via f.eks. virus eller cross sidescripting, eller du kan have fået det via p2p. Der er mange muligheder, hvad præcist der er sket er svært at sige noget om når man ikke sidder med selve diske og evt logfiler fra netværket