Avatar billede bondester Nybegynder
04. oktober 2006 - 22:11 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

GoogleBot forfølger mig

Jeg er igang med at udvide www.TanjaogSuzOnTour.dk
Det bliver muligt at se hvilke billeder der bliver set mest. Det bliver lavet på den måde at alle hits registreres i min database.

Men under dette arbejde har jeg fundet ud af at hver gang jeg ser på et af billederne (og dermed registreres i databasen) så går der 2-5 sekunder så besøger ip 66.249.65.237 det nøjagtige samme sted.

Ved at trace ruten har jeg fundet frem til at det er en BOT hos Google.

Men hvordan kan det være?? Og hvad vil der ske hvis jeg via kode udelukker Botten fra sitet??
Avatar billede bufferzone Praktikant
04. oktober 2006 - 22:25 #1
Har du google toolbar eller google desktop search installeret, så har du synderen der
Avatar billede bondester Nybegynder
04. oktober 2006 - 23:01 #2
Nej har jeg ikke... I hvert fald ikke på denne computer... Jeg har en Gmail tjekker... Kan det have noget at sige?? Men hvad sker der hvis jeg blokerer den IP?? Bliver jeg så smidt ud af Google's Indeks??
Avatar billede goose Nybegynder
05. oktober 2006 - 09:05 #3
Jeg er sikker på, at det er dine Adsense annoncer der genererer de hits.
Google skal jo se indholdet for, at leverer nogle relevante annoncer.

Prøv evt. at fjerne dem midlertidigt og se om det gør en forskel?

/Goose
Avatar billede goose Nybegynder
05. oktober 2006 - 09:05 #4
Det skulle have været et svar :o/

/Goose
Avatar billede bondester Nybegynder
05. oktober 2006 - 16:48 #5
Det hjalp gevaldigt... Nu sorterer jeg bare den IP fra i statistikken!
Tak for hjælpen!
Avatar billede goose Nybegynder
05. oktober 2006 - 22:36 #6
Det var så lidt og tak for point.

/goose