Avatar billede charley78 Novice
04. oktober 2006 - 08:40 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

jeg ønsker akut anbefaling af virustjek og repair

Jeg har i går tilsluttet en gammel harddisk til min pc uden at overveje hvad mon årsagen var til at jeg ikke brugte den længere. I dag starter min pc op med underlige ikoner på skrivebordet. De er hvide og den hvide plamage ligefrem klatrer rundt. Jeg har endda i går overført filer frem og tilbage mellem flere drev for at gøre brug af den gamles plads.
Nu kan jeg jo se hvad der er fat.
Hvem kan hjælpe? Findes der et gratis virus tjek/repair på nettet?

Venligst C
Avatar billede newts Nybegynder
04. oktober 2006 - 09:03 #1
Prøv at lægge AVG antivirus ind. du kan finde den frie vertion på:
http://free.grisoft.com/doc/avg-anti-virus-free/lng/us/tpl/v5
Venlig hilsen Niels Erik Winther
Avatar billede charley78 Novice
04. oktober 2006 - 09:22 #2
er AVG mon nok? Så vidt, så godt, for så er jeg nemlig i gang.
Jeg havde sat AVG til, og når den er løbet igennem ved jeg at programmet kan sætte filer i karantæne.
Men fjerne dem, og vigtigere - reparere, kan programmet også det?
Avatar billede charley78 Novice
04. oktober 2006 - 09:53 #3
... noget andet (alt imens AVG scanner videre på de andre drev) mærkeligt er, at AVG nu har scannet c-drevet og fortæller at ingen virus er fundet.

Hvis problemet kommer til syne på skrivebordet - med hvidfarvning af ikonerne der, så må problemet da i hvert fald også ligge på c-drevet! Eller...?
Avatar billede gratis Nybegynder
10. oktober 2006 - 07:25 #4
der er massere af online virus scannere kig her, http://tjek.nu/h!
Avatar billede charley78 Novice
10. oktober 2006 - 09:49 #5
tak!

- og 'gratis' skal ikke også have points?
Avatar billede gratis Nybegynder
10. oktober 2006 - 10:02 #6
nej ellers tak, supplerede bare ;)
Avatar billede charley78 Novice
10. oktober 2006 - 10:09 #7
ok - tak!