Avatar billede p_r Nybegynder
03. oktober 2006 - 15:30 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Google cache

Hej!

Jeg har læst mig til, at det tager ca. 4-8 uger for google at opdatere ens cache efter man ændrer sin side, alt efter hvornår bot'en kommer forbi.
Er det muligt selv at gå ind og slette den cache, så den ikke kommer frem på google, når den ikke længere ligger på siden?

Mvh.

Pernille.
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. oktober 2006 - 16:01 #1
Det er det ikke, man du kan formindske den tid det tager på forskellige måder.

Først skal du kikke på http://www.google.com/webmasters hvor google webmasters tool ligger, her kan du bl.a. kikke på google sitemap og du kan se hvornår googlebot har været forbi. Med et google sitemap kan du være heldig at indexeringen bliver noget oftere, især hvis du gør følgende.

Når du i Webmsters tool ser at google bot har været forbi, laver du noget nyt indhold. Det gør du så hver gang botten har været forbi. Dette vil i løbet af noget tid betyde at botten kikker forbi oftere og oftere.
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. oktober 2006 - 16:02 #2
Læs denne artikel der beskriver Google Webmasters Tool

http://www.eksperten.dk/artikler/1008
Avatar billede p_r Nybegynder
03. oktober 2006 - 16:16 #3
Ok, mange tak for svaret. Det vil jeg kigge på