Avatar billede rimfrozt Nybegynder
01. oktober 2006 - 18:22 Der er 27 kommentarer

CPU drøner op og ned

Hejsa.

Når jeg sidder og arbejder i mit musikprogram (FL studio) hvor der er sådan en cpu måler, så kan jeg se at den drøner fra næsten 0 til næsten 100 % hvergang der er gået et par sekunder. Det sluger min maskinkraft og giver klik og hop i musikken.
Jeg aner simpelthen ikke hvad i min pc der kan finde på at få min cpu til at gøre sådan. Kan I hjælpe ?
Avatar billede niels_hansen Praktikant
01. oktober 2006 - 18:30 #1
kontroller at UDMA er aktiveret på dine diske, (kontrolpanel - system - enhedshåndtering  IDE/atapi kontroller, se under primær og sekundær på et af fanebladene om UDMA er aktiveret for drevet)
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
01. oktober 2006 - 19:13 #2
Prøv at aktivere "jobliste" med Ctrl+Alt+Delete. Vælg fanebladet  "Processer". Sortér ved 2 gange at klikke på det lille grå "CPU"-felt. Her kan du så følge med i hvike processer(programmmer m.m.) der æder CPU kraften.
Avatar billede serverservice Praktikant
01. oktober 2006 - 19:50 #3
Du bør overveje at få scannet din pc for spyware og virus - det lyder som et typisk problem med det.
Start med at scanne med ewido og gem loggen - finder den en masse ting - så gem loggen inden du sletter filerne.
http://www.spywarefri.dk/downloads1/ewido-setup.exe     Ewido 14 dage trial
http://www.eksperten.dk/artikler/755         Før du lægger en hijacklog

Derefter vil jeg anbefale at lægge en log i sikkerhedskategorien.
Avatar billede rimfrozt Nybegynder
02. oktober 2006 - 08:35 #4
Hmmm,

Det har ikke rigtig løst problemet... Jeg fatter det simpelthen ikke???
Avatar billede serverservice Praktikant
02. oktober 2006 - 09:09 #5
Prøv at forklare hvad du har gjort , ellers kan ingen hjælpe- og kom så med en log fra hijackthis.
Avatar billede rimfrozt Nybegynder
02. oktober 2006 - 10:12 #6
Hejsa.
Her er så min log fra hijackthis:

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 10:09:46, on 02-10-2006
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\Programmer\M-Audio\Ozone\Install\ozinst.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
C:\WINDOWS\System32\M-AudioTaskBarIcon.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\WINDOWS\AGRSMMSG.exe
C:\Programmer\EzButton\CplBCL50.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\PCSuite\DataLayer\DataLayer.exe
C:\Programmer\Nokia\Nokia PC Suite 6\LaunchApplication.exe
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Distillr\Acrotray.exe
C:\Programmer\SPAMfighter\SFAgent.exe
C:\WINDOWS\System32\spool\DRIVERS\W32X86\3\E_S4I0M2.EXE
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_01\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Nokia\Nokia PC Suite 6\PcSync2.exe
C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_01\bin\jucheck.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Ahead\Lib\NMBgMonitor.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI.ACE\CLI.EXE
C:\PROGRA~1\FLLESF~1\PCSuite\Services\SERVIC~1.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Ahead\Lib\NMIndexStoreSvr.exe
C:\PROGRA~1\FLLESF~1\Nokia\MPAPI\MPAPI3s.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI.ACE\cli.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Programmer\Opera\Opera.exe
C:\Documents and Settings\Brian Frost\Application Data\Opera\Opera\profile\cache4\temporary_download\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: AcroIEToolbarHelper Class - {AE7CD045-E861-484f-8273-0445EE161910} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O3 - Toolbar: Adobe PDF - {47833539-D0C5-4125-9FA8-0819E2EAAC93} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_EMC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [M-Audio Taskbar Icon] C:\WINDOWS\System32\M-AudioTaskBarIcon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [AGRSMMSG] AGRSMMSG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LtMoh] C:\Programmer\ltmoh\Ltmoh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CplBCL50] C:\Programmer\EzButton\CplBCL50.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [DataLayer] C:\Programmer\Fælles filer\PCSuite\DataLayer\DataLayer.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PCSuiteTrayApplication] C:\Programmer\Nokia\Nokia PC Suite 6\LaunchApplication.exe -onlytray
O4 - HKLM\..\Run: [BluetoothAuthenticationAgent] rundll32.exe bthprops.cpl,,BluetoothAuthenticationAgent
O4 - HKLM\..\Run: [Acrobat Assistant 7.0] "C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Distillr\Acrotray.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SPAMfighter Agent] "C:\Programmer\SPAMfighter\SFAgent.exe" update delay 60
O4 - HKLM\..\Run: [EPSON Stylus Photo RX600] C:\WINDOWS\System32\spool\DRIVERS\W32X86\3\E_S4I0M2.EXE /P24 "EPSON Stylus Photo RX600" /O6 "USB001" /M "Stylus Photo RX600"
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_01\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\Programmer\Fælles filer\Ahead\Lib\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATICCC] "C:\Programmer\ATI Technologies\ATI.ACE\CLIStart.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [PcSync] C:\Programmer\Nokia\Nokia PC Suite 6\PcSync2.exe /NoDialog
O4 - HKCU\..\Run: [SUPERAntiSpyware] C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [BgMonitor_{79662E04-7C6C-4d9f-84C7-88D8A56B10AA}] "C:\Programmer\Fælles filer\Ahead\Lib\NMBgMonitor.exe"
O8 - Extra context menu item: Convert link target to Adobe PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html
O8 - Extra context menu item: Convert link target to existing PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html
O8 - Extra context menu item: Convert selected links to Adobe PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECaptureSelLinks.html
O8 - Extra context menu item: Convert selected links to existing PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppendSelLinks.html
O8 - Extra context menu item: Convert selection to Adobe PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html
O8 - Extra context menu item: Convert selection to existing PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html
O8 - Extra context menu item: Convert to Adobe PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html
O8 - Extra context menu item: Convert to existing PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O18 - Protocol: livecall - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O20 - Winlogon Notify: SASWinLogon - C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.dll
O21 - SSODL: WPDShServiceObj - {AAA288BA-9A4C-45B0-95D7-94D524869DB5} - C:\WINDOWS\system32\WPDShServiceObj.dll
O23 - Service: Adobe LM Service - Adobe Systems - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
O23 - Service: Imapi Helper - Alex Feinman - C:\Programmer\Alex Feinman\ISO Recorder\ImapiHelper.exe
O23 - Service: NBService - Nero AG - C:\Programmer\Nero\Nero 7\Nero BackItUp\NBService.exe
O23 - Service: M-Audio Ozone Installer (OzoneInstallerService) - Nemesis - C:\Programmer\M-Audio\Ozone\Install\ozinst.exe
Avatar billede serverservice Praktikant
02. oktober 2006 - 11:19 #7
Din log er ren - og kan se at du har scannet med supersntispyware - tag også en tur med ewdo og send rapport heind - bare for et tjek.

Du kan fixe disse i hijackthis:
O8 - Extra context menu item: Convert link target to Adobe PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html
O8 - Extra context menu item: Convert link target to existing PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html
O8 - Extra context menu item: Convert selected links to Adobe PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECaptureSelLinks.html
O8 - Extra context menu item: Convert selected links to existing PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppendSelLinks.html
O8 - Extra context menu item: Convert selection to Adobe PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html
O8 - Extra context menu item: Convert selection to existing PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html
O8 - Extra context menu item: Convert to Adobe PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html
O8 - Extra context menu item: Convert to existing PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000

Men jeg tror det er et windows problem - så derfor åbner du processer fra:
Ctrl+alt+del ->jobliste - processer ..og ser hvilke der opåtagre cpuen extremt meget.
Brug også process explorer til at finde processen og dræbe den
http://www.sysinternals.com/utilities/regmon.html

Har du evt. installeret drivere for nylig ?
Avatar billede serverservice Praktikant
02. oktober 2006 - 11:20 #8
Ups den sidste linie skal IKKE fixes - kom til at kopiere lidt ektsra - altså denne skal IKKE FIXES :
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000

sorry - men de andre adobe kan du fixe
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
02. oktober 2006 - 12:49 #9
Hvad siger jobliste?
Avatar billede rimfrozt Nybegynder
02. oktober 2006 - 16:06 #10
Problemet er stadig det samme. Joblisten siger ikke så meget. Når jeg kigger der så æder den ikke så voldsomt meget. Men det gør den stadig inde i mit FL studio???
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
02. oktober 2006 - 16:17 #11
Og der er ikke andre programmer der æder CPU kraften i Jobliste?
Avatar billede rimfrozt Nybegynder
02. oktober 2006 - 16:45 #12
Min browser æder mellem 10 og 25. Ellers er det forskellige ting der kæmper om pladsen med 1-2 % og det kan jo ikke siges at være meget.
Øverst på listen er det der hedder "aktiv systemproces" som kører det meste af tiden i 80erne. Den har altid ligget det... Hvad er egentlig det?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
02. oktober 2006 - 17:04 #13
aktiv systemproces, er hvor meget der er i overskud(ubrugt).
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
02. oktober 2006 - 17:22 #14
Hvis du har 80 procent i overskud, forstår jeg ikke problemet.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
02. oktober 2006 - 17:43 #15
Skrev du ikke at du havde 0% i perioder. Det er i de perioder du skal se hvad der æder processorkraften.
Avatar billede serverservice Praktikant
02. oktober 2006 - 19:00 #16
->Aktiv systemprocess er det der hedder "system idle" på engelsk - det er hvad der er i overskud altså ledig kapacitet. Det er en rigtig uheldig oversættelse fra MS , men sådan er der jo så meget.
Din browser bør ikke optage så meget - men ellers lyder det da fornuftigt - det er muligt du kører en betaversion - ET MEGET GODT RÅD - HOLD JER FRA MS BETAVERSIONER - DE ER IKKE RETTET FOR FEJL.
Så hvis du kører internet explorer 7.0 så afinstaller og installer 6.0sp1 herfra http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/

Men jeg kunne godt tænke mig at høre dine hardware specifikationer - ram , cpu/Mhz evt. bundkort/grafikkort ? For du har ikke nogen alvorlige problemer andet end måske betaversion og enm sløv computer.

Hvad bruger du FL studio til og hvordan ser din jobliste ud når det kører ?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
02. oktober 2006 - 19:17 #17
dannyboyd: Jeg har brugt IE7, Release candidate 1, siden den kom frem, uden de mindste problemer. Tværtimod vil jeg sige den kører endnu bedre end IE6. Men derudover vil jeg egentlig give dig ret, med hensyn til beta.

Skal vi i øvrigt ikke lige konstatere om processorydelsen er 100 eller 20 procent, før der spildes tid på andet.
Avatar billede rimfrozt Nybegynder
02. oktober 2006 - 21:01 #18
Ok så er jeg med på den da...
Det ser ud til at jeg aldrig har under ca 75 % computerkraft til rådighed. Men inde i mit FL Studio fiser den jo op på både 80 og 100 % i tide og utide (frobrug af cpu). Dette sker selvom det jeg arbejder med at ganske simpelt og ikke tungt. Ja selv når jeg endnu ikke er startet på et projekt. I starten kan det ske den holder sig i bund men så når jeg har rørt systemet en smule så begynder den. Jeg har et M-audio Ozone lydkort/keyboard som jeg har lidt på fornemmeren har en lidt drillesyf driver. I hvertfald overfor mit system. Min pc er en zepto znote 4200 pentium M 1.5 GhZ med et radion 9600 128 mb grafikkort.
Ekstern harddisk er en maxtor 150 GB
1024 MB ram
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
02. oktober 2006 - 21:45 #19
Som jeg forstår det, har du nu konstateret at det er FL Studio der trækker 80-100%. Har du problemet i Skype eller andre programmer der bruger lydkortet? Skrumper mængden af systemram, når du har fejlen?
Avatar billede rimfrozt Nybegynder
03. oktober 2006 - 09:48 #20
Jeg bruger ikke skype og jeg tror ikke jeg har problemet i andre programmer. Personligt er jeg nok derhenne hvor jeg tror der er noget miskmask i samspilletmellem driveren til mit ozone lydkort og FL.
Avatar billede serverservice Praktikant
08. oktober 2006 - 14:48 #21
Ok jeg kan se at Fl studio er noget musik program. http://www.flstudio.com/English/frames.html

Jeg ville starte med at installere originaldriveren til lydkortet - derefter prøve nyeste driver fra producenten - hent evt. everest til at hjælpe med drivere http://www.majorgeeks.com/download4181.html
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
22. oktober 2006 - 21:44 #22
rimfrozt: Har du fundet ud af noget?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
18. november 2006 - 09:13 #23
?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
22. november 2006 - 18:10 #24
Lidt respons...
Avatar billede niels_hansen Praktikant
08. december 2006 - 08:36 #25
brug for mere hjælp ?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
05. juli 2007 - 11:37 #26
respons!
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
11. november 2007 - 20:41 #27
??