Avatar billede Carsten Nybegynder
01. oktober 2006 - 14:01 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

WEP = manglende trådløs forbindelse

Hej

Jeg sidder med en Zitech Router (WireLessBuilder WLB2011AIP)
Kan fint komme på nette med den og et USB nøgle. Men så snart jeg forsøger at sætte noget WEP kryptering op går forbindelsen ned.
Har prøvet både med XP's trådløse netværksfobindelse og med ZyDAS Wireless Lan Configuration. Der sker det samme begge steder.
Har forsøgt at sætte WEP op både i via XP, ZyDASS og 192.168.0.1 setup siden. Hvergang går nettet ned og jeg må resete routeren bag på.
Jeg har ikke behov for at få at vide at WEP ikke er sikkert nok og at man skal bruge noget andet. Det er jeg klar over, men WEP er en start.
Jeg vil bare gerne kunne komme på nettet, uden at selv den med ingen IT kendskab, kan bruge min forbindelse. For dem er der trods alt flest af.
Avatar billede rebecca Novice
01. oktober 2006 - 15:19 #1
Og du har tastet krypteringsnøglen nøjagtig med store og små bogstaver ?
Avatar billede Carsten Nybegynder
01. oktober 2006 - 16:49 #2
Da jeg opretter den ja, men jeg får aldrig mulighed for at tasten den igen for at logge på, da der ikke kan oprettes forbindelse.
Avatar billede lundorff-net Nybegynder
01. oktober 2006 - 17:06 #3
Broadcaster den dit netværks navn??
Hvis ikke, så skal du selv angive det!!
Avatar billede Carsten Nybegynder
01. oktober 2006 - 17:51 #4
Har ikke ændret det fra "default", men prøver jeg at ændre dette går den også ned.. har netvæksnavn nogen betydning?
Avatar billede Carsten Nybegynder
28. september 2007 - 19:51 #5
Lukket
Avatar billede Carsten Nybegynder
28. september 2007 - 19:52 #6
Fik løst problemet ved at resete routerne og dermed kunne jeg taste WEP krypeteringskoden