Avatar billede nicklassigval Nybegynder
27. september 2006 - 21:29 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Oprettelse af Fjernskrivebord

Jeg kunne godt tænke mig og vide hvordan man kan styre sin arbejds computer via min privat computer?

Har en mindre virksomhed hvor jeg har Windows XP på både min arbejde og hjemme computer. Og ville gerne kunne styre min arbejde computer der hjemme fra? Altså bruge et fjernskrivebord eller Remote Controler?

Nogen der har et svar eller en løsning til det..?

For som jeg forstår det så skal man ha Win 2000 eller Win 2003 for at køre Terminal Server?

Håber der en eller flere der gider hjælpe mig

Med Venlig Hilsen

Nicklas Sigvaldason...
Avatar billede toksvig Praktikant
27. september 2006 - 21:38 #1
Hej Nicklas.
Der er flere løsninger til at sætte en forbindelse op til sin computer.
Det er intet problem når du kører winXP på dine computere.
Efaringsmæssigt ved jeg at det godt kan give lidt brok at sætte indstillingerne op.
Men prøv at kigge på denne side, den hjalp mig da jeg sidst skulle sætte en forbindelse op til fjernskrivebord.

http://lars.klogesen.dk/tips/Fjernskrivebord_Faa_tilgang_til_lokale_filer.htm

Mvh Claus
Avatar billede black-vise Nybegynder
27. september 2006 - 23:37 #2
Altså før at du kan styre din arbejdscomputer ved hjælp af fjernskrivebord kræver det at det er en win xp pro version der er installeret.
dernæst skal du ind og højre klikke på denne computer hvorefter du vælger fjernstyring eller remotedesktop.. Her skal du så sætte flueben i accepter andre maskiner at fjernstyre denne. og så kan du give rettigheder osv.. Du skal huske at det kræver at maskinen har et password. og i dit tilfælde ville jeg vælge et rimelig svært et. Da du ellers kan resikere fremmede mennesker inde på din pc..

Herefter går du ind på www.myip.dk skriver din ip ned.. Åbner Fjernskrivebords porten

Går hjem åbner fjernskrivebord connecter til ip-adressen indtaster Bruger navn og kode..
OG så er du inde..
Avatar billede nva Praktikant
28. september 2006 - 08:07 #3
Du kan jo prøve noget herfra http://www.eksperten.dk/spm/734335
Avatar billede nicklassigval Nybegynder
28. september 2006 - 14:17 #4
Mit problem er bare ar jeg har fast ip. Så når jeg går ind på www.myip.dk får jeg min routers IP og ikke computerens ip.?
Avatar billede toksvig Praktikant
28. september 2006 - 20:33 #5
For at finde din computers IP adresse, vælger du start --> kør: Her skriver du "cmd". I den kommandovindue der popper op, skriver "ipconfig/all".
(CMD, og Ipconfig/all uden ",")
Her kommer alle oplysninger om din netværksforbindelse op.
Avatar billede toksvig Praktikant
28. september 2006 - 20:39 #6
Når du sidder bag en router, skal port 3389 forwardes til den interne IP adresse (din computer)
I en eventuel firewall, skal port 3389 åbnes.
Avatar billede black-vise Nybegynder
29. september 2006 - 00:26 #7
og den ip på myip.dk er ikke din interne, men den udadgående ip, og det er den du skal bruge,