Avatar billede dann-sommer Nybegynder
27. september 2006 - 01:57 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

SEO og MSN, Hvordan pokker rate´r den ?

hejsa til jer andre SEO-geeks

- har fuldt med i dette forum et ½-års tid - og - med - stort udbytte :-) - thanx til alle dem der har bidraget med meget kompetente og kvalificerede svar

- og, jeg har i løbet af et halv års tid efterhånden fået min egen side godt placeret i google, og yahoo - dvs. placering på første side - alt sammen  med ´white hat´

- men ... - MSN ´driller´ - ... siden ligger stadig på side 2  :-l

- og - jeg hár lavet alle de ´klassiske´ white-hat SEO tiltag, dvs. :

- spider-friendly sidestruktur
- title-tags tunede
- descr-tags tunede
- keywords i contents
- masser af back-links
- alt-tags på images
- keywords i fil-navne
- ... + ´det løse´

- siden er tabel-baseret, ej css-baseret - meeen... - det skulle vel ikke gøre forskellen ?

- hmm... - så, hvordan pokker rank´er MSN anderledes end Google ?

- eller, mao. hvad er netop dét der skal gøres for at opnå samme gode placering som i Google ... ?

seo-hilsen

dann s.
Avatar billede bufferzone Praktikant
27. september 2006 - 09:10 #1
MSN kan være en svær nød at knække hvis du ikke vil betale. Tilsyneladende drejer det sig om at være godt repræsenteret i Inktomi, overture og looksmart.

Udover det du allerede har gjort så har fil og domænenavne også betydning.

Her er lidt læsestof

http://www.searchengineblog.com/columns/optimising_for_inktomi.htm
http://www.webmasterworld.com/forum5/1234.htm
Avatar billede dann-sommer Nybegynder
27. september 2006 - 21:29 #2
ok - det var et ret originalt svar ihvertifal´ -

- kan ikke helt gennemskue om dét alene gør forskellgen - men, uanset, så er det et ret originalt input, som jeg slet ikke har haft i tankerne - så, fino - thanx

- alt det med filnavne ér gjort - domæne-navnet kan jeg på dette domæne ikke rigtig gøre noget ved

- så - selvom det måske ikke helt rammer spørgsmålet med sikkerhed, så vil jeg gerne give fuld point for denne for kreativiteten :-)

hilsner
dann s.
Avatar billede bufferzone Praktikant
27. september 2006 - 22:37 #3
Tak for det og lad mig høre hvordan det går og om du opfanger flere erfaringer, også gerne noget om hvilken trafik de faktisk får fra MSN om det kan betale sig at gøre noget ved denne maskine
Avatar billede dann-sommer Nybegynder
27. september 2006 - 23:00 #4
ok - det vil jeg gøre

- status pt. er imidlertid, således at hovedparten af den trafik jeg får, kommer fra nogle af de netværk jeg deltager i - og som jeg bidrager til, som skribent

- så, hvis du er selvstændig, eller har et produkt/service/tjeneste der egner sig for selvstændige, iværksættere, mikrovirksomheder - så tag lige en tur forbi www.amino.dk og www.mikronet.dk

- og, giv gerne en tilbagemelding på, hvad dine oplevelser herfra måtte blive, såfremt du vælger at gøre brug af dem

... slut herfra i en uges tid - på vej  til london, imorgen formiddag, 1 uge, på kursus+inspiration+rekreation - yes !!!:-)))