Avatar billede kenned00 Nybegynder
25. september 2006 - 19:45 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Er der firewall i Kaspersky Internet Security 6.0

Er der firewall i Kaspersky Internet Security 6.0, eller skal man skaffe et for sig selv ?

Jeg har hørt at Kaspersky Internet Security 6.0 skulle være et godt program så derfor har jeg valgt det :)

//
kenned
Avatar billede bufferzone Praktikant
25. september 2006 - 19:51 #1
Ja det er det, de siger det ikke direkte, men som alle gode personlige firewalls se der kontrol med processer og applikationer. Der er ikke trafik filtrering i traditionel pakkefiltreringsrouter forstand, men det skal der heller ikke.

Et udemærket produkt du med sinsro kan købe
Avatar billede jacla Nybegynder
25. september 2006 - 20:10 #2
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
25. september 2006 - 21:27 #3
"Antihacker" firewallen i KIS 6.0 er rigtigt udmærket. Jeg mener du har gjort et godt valg i KIS 6.0. Efter min ydmyge mening, er det den bedste sikkerhedspakke på markedet.
Avatar billede kenned00 Nybegynder
26. september 2006 - 15:20 #4
Okey så er det jo fint nok så skal jeg ikk til at ha fat i en firewall os ;)
Avatar billede langbein Nybegynder
26. september 2006 - 19:45 #5
Ser man kan laste den ned gratis for testing:
http://www.kaspersky.com/trials?chapter=186685226
Avatar billede langbein Nybegynder
26. september 2006 - 20:15 #6
Kaspersky Internet Security 6.0 viser seg å bestå av en firewall komponent og en antivirus komponenet. Ved installasjonen så kommer det fram nokså klart og tydelig om man ønsker å installere firewall komponenten eller ikke. Denne ser ut til å inneholde en funksjon for tradisjonell pakkefiltrering.

Man kan også i all enkelthet velge "installer alt". Man får da både firewall komponenten og anti virus varianten.

Vil ellers ikke mene så mye uten å ha testet den litt bedre.

Gratis trial versjonen viser seg å være en fullversjon som kan kjøre i 30 dager.

Tester den nå og litt framover..
Avatar billede langbein Nybegynder
26. september 2006 - 20:51 #7
Går man inn i konfigurasjonspanelet, mens den kjører, så har den en egen meny for pakkefiltrering "Rules for packet filtering". Her kan man enten velge et antall default oppsett, eller man kan lage en litt mer detaljert manuell konfigurering.

Kaspersky Internet Security 6.0 inneholder klart og tydelig en tradisjonell personal firewall pluss litt mere til (Bla intrusion detektion.)

Synes førsteintrykket er positivt og at den ser ut til å være et spennende og interessant produkt.
Avatar billede langbein Nybegynder
26. september 2006 - 21:52 #8
Har testet litt ..

Kaspersky Internet Security 6.0 er det i særklasse mest brukervennlige produkt av denne type som jeg har testet noen gang. Ulempene med produktet er langt færre og langt mindre enn det som har vært tilfelle for andre tilsvarende produkter som jeg har testet.

Den ser ikke ut til å sluke store deler av PC'ens ressurser. Den er meget enkel å stenge ned dersom man av en eller annen grunn skulle ønske å kjøre uten. Den spør ikke i hytt og pine hele tiden om jeg vil tillate trafikk A, B, C osv.

Tør ikke å uttale meg så langt om hvorvidt eller i hvilken grad brukervennligheten kan gå ut over sikkerheten.

Førsteinntrykket er meget positivt. Synes at sikkerhetspakker av denne typen har så mange ulemper, at jeg normalt ikke benytter dem i det hele. Kaspersky produktet ser alt vesentlig ut til ikke å ha disse ulempene.

Jeg kjører normalt uten firewall og uten virusprogram av noe slag på PC. I stedet så er PC satt opp slik at den ikke skal kunne smittes med virus, ved at de normale spredningsmekanismene for virus er tatt vekk. (Men jeg benytter Linux hardware firewall)Kaspersky fant ingen ting og en kontrollsjekk med lavasoft fant heller ingen ting.

Det er sånn sett uansett litt på kanten å kjøre uten firewall og uten virusprogram, for man vet jo ikke i det lange løp helt sikkert ..

Kaspersky Internet Security 6.0 er den første Windows sikkerhetspakke som jeg har prøvd som har så få ulemper at jeg kunne tenke meg å ta den i bruk, eller å teste den litt over tid :-)
Avatar billede kenned00 Nybegynder
27. september 2006 - 13:36 #9
Fint... så tror jeg bare at jeg skal beholde kaspersky uden en firewall ved siden a ;)
Avatar billede kenned00 Nybegynder
01. oktober 2006 - 16:50 #10
Men hva for et program er bedst ? Nod32 + kerio firewall ?

Eller kaspersky ?

Jeg har set lidt på og ved ikke helt om jeg vil skift til nod32 og kerio firewall?

Hva syntes i ?
Avatar billede langbein Nybegynder
01. oktober 2006 - 17:18 #11
Synes Kaspersky er no 1 i brukervennlighet og fravær av problemer. Det er lite eller ingen bugs med den. Ville satset på den.
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
01. oktober 2006 - 18:02 #12
Enig med langbein. Kaspersky er virkeligt godt.
Avatar billede kenned00 Nybegynder
01. oktober 2006 - 18:22 #13
Okey ^^ det er os det jeg køre med nu, men det bekømre mig bare lidt at den slet ikk spørg om noget ... den er helt stille man skulle den ikk virkede :S
Avatar billede langbein Nybegynder
01. oktober 2006 - 21:25 #14
Den sier nesten aldri noe, men den fant nylig 3 stk trojanere for meg i en fil som lå på nettet for nedlasting. Noe av fordelen med Kaspersky det er at den ikke gir pop ups i hytt og pine og uten mål og mening som man skal svare ja på. Da svarer man til sist ja til alle ting.
Avatar billede kenned00 Nybegynder
23. april 2007 - 17:06 #15
Lukker