Avatar billede zybe Nybegynder
21. september 2006 - 17:50 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Smidt af Google

Hej

Har lavet siden www.mykidz.dk for en bekendt. Siden har efterhånden kørt i ca. 2 mdr nu.

Den har også været på google men har nu lige fundet ud af at den ikke længere kan findes via Google. Hvordan kan det være?

Siden er en OsCommerce, og jeg har ikke lavet noget "fusk" med søgeoptimering, skjulte sider eller lign. Ikke bevidst i hvert fald.

Er det noget jeg kan gøre? Kan man skrive til Google og høre om hvorfor den er blevet fjernet?

Tak
Avatar billede bufferzone Praktikant
21. september 2006 - 22:47 #1
Jeg tror der er tale om almindelige fluktioationer i forbindelse med googles daglige updates, du vil opleve lidt ustabillitet en gang i mellem med sites der ryger ud eller pludselig midster placering..

Start med at vente mindst en uge, i morgen kikker jeg lige på sitet og vemder tilbage med en mere fyldig melding
Avatar billede bufferzone Praktikant
22. september 2006 - 09:01 #2
Jeg har nu kikket på den og derer da nogle småting.

Hidden tekst er når man f.eks. har hvid tekst på hvid baggrund eller når søgemaskinerobotten opfatter det sådan. Du kan have det problem. Du har hvis tekst på din side, og du har ingen bgcolor på dine sider. Selvom jeg godt kan se at din baggrundsfarve ikke er hvis, er det ikke sikkert at botten kan se det og måske opfatter den det som hidden tekst, hvilket straffes.

Hvis du alligevel styre baggrundsfarven via CSS, så kunnedu sætte en klar anderledes farve i html

Dine links er meget dynamiskt udformet, også dette har søgemaskinerne lidt problemer med. I dag kan de fleste botter håndterer dynamiske links, men de foretrækker helt regulærer links. Du har flere muligheder for at lave det om, lidt afhængig af hvilken server du har dine ting liggende på.

Helt generelt er dit site ikke søgemaskineoptimeret, derer helt generelt for lidt indhold i form af tekst, husk at søgebotterne ikke kan "læse" billeder. Der er meget at hente her.

jeg kikker videre og vender tilbage hvis jeg finder mere
Avatar billede zybe Nybegynder
26. september 2006 - 14:20 #3
Har nu undersøgt sagen lidt mere, og læst en del af dine artikler.

Har fået gang i Google webmaster tools, og kan der se at siden åbenbart har været nede sidst Google kiggede forbi og derfor ikke længere er med.

Så nu er der vel bare at vente på at den kigger forbi igen..
Avatar billede bufferzone Praktikant
26. september 2006 - 14:39 #4
Ja, og du skal holde øje i både webmasters tool og i din egen web statestik. Når googlebot næste gang har været forbi bør du holde øje i både google og i et par af datacentrene for at se om der sker ændringer

se her hvor du har en lille liste over datacenter IP adresser du kan bruge
http://kim.guldberg.googlepages.com/datacenterwatch

Husk at resultaterne godt kan variere over et par uger før det begynder at blive stabilt.
Avatar billede zybe Nybegynder
28. september 2006 - 07:52 #5
Fik vist lukket lidt for tidlig - Kan se i Google Webmaster tools at den var forbi siden igen den 23-09-2006 men endnu engang bliver får den en fejl 500 (Intern serverfejl). Det er samme fejl den fik 14-09-2006. Og der var siden i hvert fald ikke nede!!

Synes ikke rigtigt det giver nogen mening?
Avatar billede bufferzone Praktikant
28. september 2006 - 09:00 #6
Det kan være at den kløjs i dine URL'er. Prøv at lave et google sitemap (det har jeg skrevet en artikel om) og se om ikke det hjælper
Avatar billede zybe Nybegynder
28. september 2006 - 09:09 #7
Har lavet et sitemap og indsendt det til Webmaster tools
Avatar billede apo Praktikant
30. september 2006 - 02:34 #8
En anden mening om brugen af sitemaps i Webmaster Tools: http://www.demib.dk/google-sitemaps-196.html
Avatar billede zybe Nybegynder
04. oktober 2006 - 14:19 #9
Bufferzone> Håber du gider at hjælpe lidt yderligere. Ellers kan jeg oprette et nyt spørgsmål.

Sitemap er indsendt til Webmasterstools og accepteret osv. Den har også fundet mine sider fra sitemappen, men siderne kommer ikke med. Google mener stadig at webstedet ikke er tilgængeligt. Se screenshot http://www.mykidz.dk/mykidz.jpg

Er ret sikker på at siden ikke har være nede de datoer google har været forbi!!

Hvad kan der være galt?