Avatar billede cooney Nybegynder
21. september 2006 - 07:36 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Port forwarding

Hejsa

Jeg sidder og skal tage hul på at forwarde mine porte. Jeg har gjort det før i forbindelse med programmet Soulseek, men har nu det problem at jeg ikke kan finde den ip adresse hvormed jeg kan ændre í min routers/modem (det er vist bare et modem, tilsluttet én computer) opsætning. Diverse hjemmesider foreslår en standard adresse som ex: 192.198.1.1. / 192.198.0.1. / 192.198.1.2. - men det virker ikke længere, hvilket jeg synes er mærkeligt når jeg nu en gang har fået det til at virke.

Mit model er et ZyXel Prestige 650R - 31 ... og jeg har Cybercity som internetudbyder.

Jeg har ændret min ip-opsætning tilbage til 'normal', men mener ellers at have check på at gøre det rigtigt.

Venlig Hilsen, Jakob
Avatar billede nva Praktikant
21. september 2006 - 08:04 #1
Prøv at bruge www.networkmagic.com - det er kun en trial men fuldt fungerende i 30 dage. Den giver dig et godt overblik over dit netværk og mulighed for at ændre indstilling i din router.
Avatar billede cooney Nybegynder
21. september 2006 - 08:04 #2
der skulle naturligvis have stået 192.168.1.1. osv... - men det virker stadig ikke. Hvordan finder jeg en ip adresse jeg kan bruge til at ændre min port opsætning?
Avatar billede nva Praktikant
21. september 2006 - 08:11 #3
Som sagt bør du prøve Networkmagic - den finder alt i dit netværk automatisk. Så får du ip-adressen serveret på et sølvfad - det virkede i hvert fald hos mig, da jeg satte en trådløs router efter en kablet router.
Avatar billede cooney Nybegynder
21. september 2006 - 08:22 #4
hmm... network magic kan heller ikke finde den, og jeg har lige downloadet en manual til mit modem, hvori der står at jeg blot skal skrive: 192.168.1.1. - hvilket heller ikke virker. Kan det være en eller anden windows ting som blokerer det?
Avatar billede nva Praktikant
21. september 2006 - 08:31 #5
Prøv at slå din firewall/Zonealarm fra.
Avatar billede nva Praktikant
21. september 2006 - 08:37 #6
Kan du ikke se ip-adressen med en 'ipconfig /all' ? Eller måske med 'netstat -ano'
Avatar billede nva Praktikant
21. september 2006 - 08:46 #7
Vil for øvrigt opfordre dig til at få lukket dine gamle spørgsmål. Enten accepter de svar du har fået eller læg selv et svar i de gamle spg. og accepter det, så de bliver lukket.
Avatar billede cooney Nybegynder
21. september 2006 - 10:34 #8
ups, det havde jeg sgu glemt... nu skulle der vist være styr på det. Jeg har prøvet at slå min firewall fra, og jeg kan godt finde min ip adresse (10.0.0.2) i dos-prompten ved at skrive ipconfig /all... jeg har også prøvet at skrive dén ip adresse i browseren, men uden held.
Avatar billede jokkejensen Novice
21. september 2006 - 10:36 #9
Avatar billede cooney Nybegynder
21. september 2006 - 10:53 #10
desværre... kunne det evt. være en idé i at trykke reset på mit modem?
Avatar billede nva Praktikant
21. september 2006 - 14:13 #11
Hvilken ip-adresse står der som DHCP-server?
Avatar billede cooney Nybegynder
21. september 2006 - 16:06 #12
Avatar billede cooney Nybegynder
21. september 2006 - 19:34 #13
nå, jeg fandt sgu ud af det - det krævede et par opkald til support afdelingen hos modem fabrikanten og min internetudbyder, men nu virker det. Tak for indsatsen dog. vh. jakob
Avatar billede nva Praktikant
22. september 2006 - 07:51 #14
Så læg selv et svar og accepter det så spg. lukkes. Hvad var løsningen så?
Avatar billede cooney Nybegynder
22. september 2006 - 08:35 #15
åbenbart skal man hos cybercity skrive sin ip adresse + 2033 - altså 10.0.0.1:2033 - det anede jeg sgu ikke :-)