Avatar billede a-c-e Nybegynder
19. september 2006 - 18:24 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

hlp til at se hvor godt mit grafik kort er

ja har fundet ud af der her om mit grafik kort ved hjælp af et program der hedder everrest
Enheds Beskrivelse Device Type
Intel Extreme Graphics Grafikkort
Enheds Beskrivelse Device Type
Intel Extreme Graphics 3D Acclerator
bare sig vis der mangler oplysninger som jeg evt kan finde om mit grafik kort med det der everest
hvor godt/skidt er mit Grafik kort ( bare være helt ærlig)
og er der en der måske kan fortælle lidt om hvad det helt præcis er som et grafik kort gør? er der nogle spil man f.eks ikke kan køre vis det er for dårligt og de spil man kan bliver de "pænere" med et bedre et osv
Avatar billede pripman Nybegynder
20. september 2006 - 18:06 #1
Dit gfx kort lyder til at være et onboard grafikkort. Det kan nok ikke bruges til at spille særlig mange spil med.. Men fint hvis du skal bruge den til kontor arbejde/skole eller lignende.

Et grafikkort er den hardware som er arbejdsmusklen bag alt det der sker på din skærm. Jo mere detaljeret grafikken er (såsom spil(specielt nyere)) jo mere muskelkraft har du brug for. Og ja grafikken bliver pænere med et bedre grafikkort (Man kan have flere detaljer med alt efter hvor godt kortet er).

Det kort du har er en dicount udgave af et gfx kort som er integreret i dit motherboard. Grunden til det gør det er, at så behøves man ikke bruge penge på et "rigtigt" gfx kort, som er en af de dyere dele i computeren..

Håber det var svar nok:)
Avatar billede a-c-e Nybegynder
20. september 2006 - 18:44 #2
ok tak det var fint svar, jeg vil købe et nyt grafik kort medn aner intet hvad der er godt og hvad der er skidt.
nåt jeg får købt et nyt skal det gamle så tages ud eller bare blive siddene når nu det er intergreret del af motherboard?
og en der kan hjælpe med køb af nyt mht råd og så videre vis jeg finder et par eks. par grafik kort inde på edb priser
Avatar billede pripman Nybegynder
21. september 2006 - 13:01 #3
Tja..
Det kommer an på hvor mange penge du vil bruge..?
Hvad dine behov er..?
Hvorfor en PC du har..?(håber ikke det er en bærbar, så kan du ikke skifte grafikkort)

Nej, du kan ikke fjerne det, da det sidder integreret på dit motherboard. Du disabler det bare i din bios, og sætter det nye kort i:)

PS. EDB priser er et glimrende sted at handle
Avatar billede a-c-e Nybegynder
21. september 2006 - 17:51 #4
jeg har en stationar 2.2 ghz intel celeron med 760 ram, men vil gerne købe noget mere ram måske dem her Kingston ValueRAM 2 x 1 GB    2 x 1 GB (2 GB) / DUAL RAM / DDR SDRAM / PC3200 / 400 MHz / ? Bit / ? ns / CL3 / 2.6 V / DIMM 184... 0,73 kr.  1.499 kr.
men hvad vil det sige at være dual ram?, i min comp er der 2 pladser til ram jeg har en 256 og 512(512 er en kingston 212 er et andet mærke der sad i da jeg købte den)
kan man få et ok grafik kort for ca 1200 kr.??