Avatar billede hvtj Nybegynder
19. september 2006 - 15:05 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

En bedre skabelon til NSIS installer fra nullsoft.com

Jeg sidder og bøvler med at lav en installer i NSIS.

Jeg mangler at kunne ændre ikoner på de links jeg laver.

Jeg mangler at kunne lægge filer i start-menuen. Helt konkret er der tale om hjælpfiler i pdf format.

Der gives point for eksempler som virker
Avatar billede falster Ekspert
19. september 2006 - 15:59 #1
Da ingen endnu har været ind over - en fattig kommentar: Jeg kan umiddelbart ikke se i syntaksen, hvordan man specificerer en (bestemt) ikon fra en fil med mindre det er noget med det der "0" til sidst i nogle af linjerne i startmenu sektionen - kopieret:

create start-menu items
  CreateDirectory "$SMPROGRAMS\${MUI_PRODUCT}"
  CreateShortCut "$SMPROGRAMS\${MUI_PRODUCT}\Uninstall.lnk" "$INSTDIR\Uninstall.exe" "" "$INSTDIR\Uninstall.exe" 0
  CreateShortCut "$SMPROGRAMS\${MUI_PRODUCT}\${MUI_PRODUCT}.lnk" "$INSTDIR\${MUI_FILE}.exe" "" "$INSTDIR\${MUI_FILE}.exe" 0

Men med den ligeledes gratis Inno Setup, som jeg har brugt en del, kan man "hvad som helst" med ikoner til skrivebord, Quicklaunch, startmenu o.l. De kan ligge i filerne eller i særskilte ddl'er. Men hvis det skal være med NSIS, er det jo ligegyldigt:

http://www.jrsoftware.org/isdl.php
Avatar billede hvtj Nybegynder
20. september 2006 - 15:54 #2
Du har løst halvdelen af problemet....jeg vil derudover forsøge at bruge Inno Setup næste gang
Avatar billede hvtj Nybegynder
20. september 2006 - 15:54 #3
super
Avatar billede hvtj Nybegynder
20. september 2006 - 15:55 #4
ok...jeg kan så ikke finde ud af at give dig point
Avatar billede falster Ekspert
20. september 2006 - 16:09 #5
Det er fordi, du har accepteret dit eget svar "super".

Men tænk ikke mere på det.

200 er al for meget og det vigtigste er, at jeg tror du får meget glæde af Inno Setup. Det har jeg i hvert fald. :-)
Avatar billede hvtj Nybegynder
20. september 2006 - 16:21 #6
ikke når man tænker på det bøvl jeg har haft.