Avatar billede fjensen111 Nybegynder
18. september 2006 - 14:07 Der er 8 kommentarer

Lidt hjælp til IRC

Er der nogen der kan give lidt hjælp til IRC. Jeg ser på nogen sider for eks. at der står join #blablabla på quakenet. Det er jo så en irc. Hvordan joiner jeg den og skal jeg signes up eller lignende på en bestemt hjemmeside. Kan jeg downloade en IRC klietn og så bare komme på eller hvordan foregår det. Findes der en online manual eller lignende til et gratis irc program. Gerne på dansk.
Avatar billede flyhigh Nybegynder
18. september 2006 - 14:20 #1
http://www.mirc.com/

Der findes kun en IRC og det er mIRC som kan findes på ovenstående link.

Find al den nødvendige information på sitet og download mIRC clienten :)
Avatar billede flyhigh Nybegynder
18. september 2006 - 14:24 #2
(Står forresten for: Internet Relay Chat) og er meget gammelt chat program, jeg har brugt det over godt 16 år) og det har altid været et ganske fint program.
Avatar billede fjensen111 Nybegynder
18. september 2006 - 14:25 #3
Tak for det hurtige svar.
Er den freeware og hvordan komme jeg ind på quakenet på den.
Avatar billede fjensen111 Nybegynder
18. september 2006 - 14:26 #4
Sorry kan se det er shareware.
Findes der nogen klienter der er freeware.
Avatar billede fjensen111 Nybegynder
18. september 2006 - 17:33 #5
Ville blive glad hvis der kom et par kommentarer mere.
Avatar billede flyhigh Nybegynder
22. september 2006 - 08:10 #6
http://www.4am.org/projects/ircfree/

Jeg vile også læse lidt på det her site, www.quakenet.org  :)
Avatar billede flyhigh Nybegynder
12. november 2007 - 23:16 #7
ville være rart at få det her meget gamle spørgsmål lukket snart no ? heh, nå men der findes hvis idag andre der også laver clienter basseret på IRC clienten...
Avatar billede Peter Forsker
08. november 2019 - 12:19 #8
Faldt lige over spørgsmålet her, og ved godt det er længe siden, men ja, der findes andre programmer der er mIRC baseret
https://da.wikibooks.org/wiki/IRC-kursus