Avatar billede xenagirl Nybegynder
16. september 2006 - 16:10 Der er 3 kommentarer

XP home edition går i dvale efter 30 sekunder.

Har en xp home edition der efter opstart går i dvale - kan man lave en bootable cd-rom med nogle programmer til at fjerne vira med ? Jeg tror det er en variant af sasser 32 - og har programmer til at fjerne den med. Har prøvet shutdown /a - det virker ikke, den siger der ikke er nogen nedlukningsproces igang! Hvordan stopper jeg at den går i dvale? Kan jeg tage harddisken og sætte den  over i en anden maskine og rense den der? eller får jeg så bare inficeret den maskine også?
Avatar billede nima Nybegynder
16. september 2006 - 20:00 #1
Hmm, det lyder lidt mærkeligt.. Har du prøvet at google det?
Du kan evt. prøve at starte op i fejlsikret tilstand på din computer og se om du får lidt mere tid til at arbejde på! Jeg har også hørt om tilfælde hvor det er CPU'en der bliver for varm og lukker maskinen. Men hvis du er sikker på det er en software fejl, så synts jeg du skulle prøve fejlsikret tilstand til at starte med.
Ellers ville jeg tage harddisken over i en anden computer og tage back up af al relevant data før jeg ville lege alt for meget med disken.
Avatar billede xenagirl Nybegynder
17. september 2006 - 08:17 #2
Det "sjove" ved det er at det var min oprindelige plan, og havde afprøvet det hjemmefra - start i fejlsikker tilstand, USB-key med relevante programmer med og så fjerne virussen! MEN - den vil ikke starte op i fejlsikker tilstand, som min egen gør - det eneste jeg kan få er en DOS prompt og de programmer jeg har fundet på nettet er lavet til 32 bit grænseflade og iøvrigt kan maskinen heller ikke se USB-key'en med den prompt jeg får. Maskinen kan tvinges til at starte fra CD - så det var derfor jeg ville høre om man evt. kunne lave en CD - der kunne bruges til formålet? Men - du har nok ret,  det ender nok med at jeg skal fjerne harddisken og de relevante data, også starte forfra :-/. Og ja har googlet det - men alle "løsninger" går ud fra, enten fejlsikker tilstand, eller at man har 50-60 sek. det har jeg ikke!
Avatar billede nima Nybegynder
20. september 2006 - 13:38 #3
Altså du kan jo starte op med en XP cd og køre en Reperation kommando-prompt. Her kan du fikse en masse ting som bootloader, og andre nødvendige windows konfig filer. Eller kan man jo prøve at lave en rep på installationen, men jeg ville nok lige tage noget backup inden da :)