Avatar billede najib Nybegynder
13. september 2006 - 20:12 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

en lille matematik &excel opgave.

hej eksperter, jeg leder efter en formel til excel, der kan regne en matematiske opgave til mig. opgaven går ud på at regne f eks. rente.
f. eks hvis jeg har 10000 kr så renten er 5%, hvis jeg har 8000 kr så renten er 12%, 20000 så renten er 3%, dvs højre beløb laver rente og mindre beløb højere rente........
Avatar billede mugs Novice
13. september 2006 - 20:17 #1
Nu har du oprettet det samme spørgsmål 3 gange. Uddrag af ekspertens regler pkt. 11.

oprette det samme spørgsmål flere gange - heller ikke selv om spørgsmålet kunne ligge i flere kategorier. Er der ikke indløbet tilfredsstillende svar på et spørgsmål efter 7 dage, er det dog tilladt at lukke det oprindelige spørgsmål, og oprette et nyt identisk.
Avatar billede najib Nybegynder
13. september 2006 - 20:22 #2
Ok, tak for informationen. hvad med opgaven kunne du besvare den eller hvad?
Avatar billede mugs Novice
13. september 2006 - 20:29 #3
Excel er ikke lige min boldgade. Du kan selvfølgelig lave noget med en HVIS sætning, men den er ikke dynamisk forstået på den måde, at hvis du har f.eks. 3 lånebeløb som du skitserer, så vil en HVIS sætning kun beregne efter disse beløb. Hvis du så skal beregne med flere lånebeløb, skal du rette HVIS sætningen.

Men jeg er overbevist om, at der nok skal komme en Excel haj forbi og give en konstruktiv løsning. Det er blot et spørgsmål om tid, for vi kan jo ikke sidde foran maskinen 24 timer i døgnet og yde gratis hjælp.
Avatar billede najib Nybegynder
13. september 2006 - 20:32 #4
jeg har heller ikke skyndt mig og den er gratis for alle IKKE kun mig :-)
Avatar billede hcma Novice
13. september 2006 - 20:35 #5
og der er ikke stor chance for at få spørgsmålet besvaret i denne tråd, da denne kategori er forbeholdt generelle ting vedr. eksperten.dk

accepter dit eget svar så spørgsmålet kan lukkes !!!!
Avatar billede hcma Novice
13. september 2006 - 20:35 #6
læs her om Eksperten.dk  http://expfaq.dk/
Avatar billede najib Nybegynder
13. september 2006 - 20:50 #7
der er mange der stiller spørgsmålet lige netop i generelle, men de bliver besvaret. for at gøre dig glade jeg gøre some du sagde acceptere mit eget svar.....
Avatar billede hcma Novice
13. september 2006 - 23:00 #8
najib >>  det var bare en venlig henvisning, da chancen for hjælp er meget større i den rette kategori, og mugs har jo også en pointe (overtrædelse af ekspertens regelsæt)