Avatar billede mindcrawler Nybegynder
12. september 2006 - 16:42 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

SATA HD vises ikke i Denne Computer

Hej

Har lige investeret i endnu en SATA harddisk for jeg er ret glad for den øvrige. Installationen af den anden disk gik smertefrit. Nu er der bare et lille problem med den nye disk.
Jeg kan godt se den i "enhedshåndteringen" men ikke under "denne computer". Hvad kan jeg gøre?

Et lille pic eks: http://www.gratisupload.dk/show.php?fileId=539
Avatar billede levich Nybegynder
12. september 2006 - 16:45 #1
Kan det være fordi den ikke er formateret?
Avatar billede levich Nybegynder
12. september 2006 - 16:48 #2
højreklik på "denne computer" og vælg "administrer". Vælg "diskhåndtering". Her kan du se om dine drev er formaterede og om de virker. Pas på, du kan lave mange ulykker herinde. Vær sikker på, at du har valgt den rigtige disk inden du gør noget.
Avatar billede mindcrawler Nybegynder
12. september 2006 - 16:52 #3
Den er ikke formateret endnu. Ved heller ikke hvor man gør det for jeg kan ikke vælge et punkt i "Denne Computer" der hedder "Diskhåndtering".
Avatar billede mindcrawler Nybegynder
12. september 2006 - 16:58 #4
Sorry.. fandt det. Takker for hjælpen.
Avatar billede levich Nybegynder
12. september 2006 - 17:07 #5
Sig til, hvis du skal have mere hjælp til det.
Avatar billede mindcrawler Nybegynder
12. september 2006 - 17:12 #6
Takker :-)

Måske du også kan svare mig på hvordan man eventuelt kører en SATA disk som boot disk. Ville gerne kører styresystemet på en SATA disk.

Har prøvet at installere winxp på en SATA før men det virkede ikke. Installationen ville aldrig starte.
Avatar billede levich Nybegynder
12. september 2006 - 17:34 #7
Se "situation 2" på denne side http://www.boegebjerg.dk/lars/sata.htm, hvor du skal starte ved punkt 5, idet du allerede har formateret din sata-harddisk.
Her står der lidt mere om den sata driverdiskette, som du skal bruge.
Avatar billede mindcrawler Nybegynder
12. september 2006 - 17:42 #8
Takker =)
Avatar billede levich Nybegynder
12. september 2006 - 17:52 #9
Rettelse til forrige besked:

Her står der lidt mere om den sata driverdiskette, som du skal bruge: http://www.alexnolan.net/articles/installxpsata.htm

Over and out.