Avatar billede flophouse Nybegynder
11. september 2006 - 21:44 Der er 4 kommentarer

HJÆLP: Problemer med "403 Forbidden" og "Access forbidden" fejl!

Hej Eksperten!

Jeg har tidligere besøgt en Internetside hyppigt, men pludselig fra den ene dag til den anden oplever jeg, at jeg får en "403 Forbidden" besked, når jeg forsøger at besøge den pågældende side.

Nedenfor er vist, hvad der står på skærmen:

"Forbidden
You don't have permission to access / on this server.

Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.

--------------------------------------------------------------------------------

Apache/2.0.52 (CentOS) Server at www.[addresse-på-hjemmeside].dk Port 80"

Er der nogen, der kan fortælle mig, hvad der er galt? Jeg har - MIG BEKENDT - ikke pillet ved nogle indstillinger - eller installeret noget nyt på min computer - men fra den ene dag til den anden er der problemer med denne side.

Jeg er på ukendt grund, så det vil glæde mig MEGET, om der var en venlig sjæl, der kunne løse problemet for mig!!!

På forhånd MANGE tak!!!

FlopHouse
Avatar billede fixxxer Nybegynder
12. september 2006 - 00:47 #1
Det har som sådan ikke noget dine indstillinger, og ej heller Apache-serveren generelt.

Det skyldes givetvis at dem der driver sitet eller deres host, har foretaget nogen ændringer, og der skal således deres indblanding til for at få sagerne til at kører som før :)

Medmindre linket er superhemmeligt, så smid det her. Det vil gøre det muligt for folk der besøger tråden her, at se om problemet også er aktuelt for dem, eller om der måske er tale om et helt eller delvist lokalt problem hos dig.
Avatar billede flophouse Nybegynder
12. september 2006 - 14:05 #2
Siden, der er tale om, er:

www.pornospasserforum.dk

Jeg har forhørt mig hos andre, der tilsyneladende ingen problemer har med dette link...

Er der nogen, der kan hjælpe?
Avatar billede fixxxer Nybegynder
12. september 2006 - 23:58 #3
Umiddelbart får du ikke mere hjælp af at svare på dit eget spørgsmål..

Jeg har ikke selv problemer med at se ovenstående side. Den mest påfaldende grund er, at ejerne af websitetet har blokkeret din IP, måske ikke direkte pga. dig, men at en bruger af samme IP (hvis du sidder på et NAT'et netværk, eller en tideligere bruger af en automatisk tildelt IP adresse) har foretaget sig ting på webstedet, der har fået ejerne til at blokkere IP adressen.

Hvis det ikke er tilfældet kan det måske skyldes nogen indstillinger i din browser. Du kan evt. også prøve med en anden browser.
Avatar billede flophouse Nybegynder
13. september 2006 - 08:23 #4
Svare på mit eget spørgsmål??? Hmmm, så vidt jeg kan se, bad du om linket, såfremt dette ikke er hemmeligt... Som bedt om, så gjort! ;o)

Anyway, du siger det kan skyldes "nogen indstillinger i min browser". Det er hér jeg håbede du - eller en anden - kunne hjælpe! HVOR er det helt nøjagtigt, at jeg skal kigge - hvilke indstillinger er der HELT konkret tale om?

Kan man indstille sin computer/sin internetopkobling til at vælge en tilfældig IP addresse hver gang man logger på Internettet? Ville dét i så fald løse problemet?

Har forsøgt med Firefox, men hér var problenmet det samme.