Avatar billede havmaage Juniormester
08. september 2006 - 11:58 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

gå tilbage fra frame til ikke frame.

Hej!
jeg er ved at lave mit føste web, jeg har i den forbindelse lavet et billed galleri, genereret udfra et galleri værktøj som laver galleriet med frames. Resten af sitet har jeg lavet udfra css og lidt php samt de første spæde forsøg med flash knapper.

hvis man kigger på siden www.destorste.dk og  klikker på galleri knappen kommer man ind i billedgalleriet, jeg har forsøgt at lave et link i topframe der skulle få browseren til at gå et skridt tilbage men dette er ikke tilladt. Jeg har prøvet at lave et alm. link til forsiden men den åbner forsiden i topframe. Så har jeg prøvet at sætte target til newpage men så åbnes der jo blot en ny side og billedgalleriet står i baggrunden.

Jeg leder efter løsningsforslag til dette, enten rent html eller java, samt php.
Avatar billede redlun Nybegynder
08. september 2006 - 12:20 #1
Prøv at lave et link med stien #back
Avatar billede redlun Nybegynder
08. september 2006 - 12:24 #2
Ellers skal du prøve at sætte target til _mainfram (eller hvad du nu har kaldt den)
Avatar billede havmaage Juniormester
08. september 2006 - 13:12 #3
jeg har prøvet at lave et link med #back, det virkede desværre ikke, derefter lavede jeg et link med target mainframe (hedder slide i dette tilfælde) Det ophæver ikke framesettet men viser blot forsiden inde i frame. Jeg prøvede derefter at lave en med target _blank, men den åbner blot forsiden i en ny browser instans. Skal man mon ud i noget med at åbne i ny instans og i samme hug lukke ekisterende for at få virkningen. hvis dette var en mulighed hvordan gør man så dette.
Avatar billede karmicmind Nybegynder
08. september 2006 - 17:34 #4
Du ka sætte target="_top", så åbner linket i hele vinduet..