Avatar billede prinneh Nybegynder
06. september 2006 - 19:23 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Køb af Digitalt Kamera

Dav Eksperter.

Jeg skal bruge et digital kamera, men at bestemme sig er jo svært, idet at markedet er så utroligt stort. Indtil videre har jeg set meget på et Olympus Mju 700, idet at det virker som "bedst til prisen",  virker rigtigt godt på macintosh (jeg er mac bruger) og generalt bare er fedt at se på.

andre vigtige ting for mig er at:
- LCD skærmen bagpå skal være mindst ligeså stor som den er på Mju 700.
- At kameraet skal kunne tage billeder i en stor opløsning, således at jeg kan printe billederne i A3.
- Designet skal være godt.
- Firewire ville være herligt, men ellers er USB 2 helt okay.
- Man skal kunne tage det med i lommen. Compact design :)
- Det må ikke være for dyrt.
- Der skal medfølge en eller anden form for taske/stofpose.

Mju 700 koster omkring de 2300 med et 512 mb kort til.

Nogen gode idéer?

Et andet spørgsmål,
Jeg skal til Berlin om halvanden uge, kan det betale sig at købe kameraet der? Jeg har hørt et rygte om at det skulle være billigere, og de fleste mærker har jo alligevel International, hvis ikke blot europærisk, garanti.

Håber meget at i kan hjælpe,
på forhånd tak,
christian
Avatar billede bubbaa Nybegynder
06. september 2006 - 22:19 #1
Jeg ville foreslå dig at købe et hp kamera. Jeg har selv købt mit billigt i føtex.
Først og fremmest fordi det tager rigtig gode billeder, men også den rigtig gode service du får hos hp, hvis kameraet går i stykker.
Min lcd skærm gik i stykker, og jeg skrev til hp. De sendte mig et nyt kamera, og jeg sendte derefter det gamle retur.

Hvilket mmc kort der følger med betyder ikke det store. Du kan købe et på 1 Gb for 200 kr.
Avatar billede Beach Mester
07. september 2006 - 00:55 #2
Sad lige og læste i det sidste nye Alt om Data blad... Her er en kameratest af kameraer i den prisklasse du søger. I testen er der følgende--->

87%-Panasonic Lumix DMC-LZ3
92%-Casio Exilim EX-Z60
79%-Olympus Mju 700
85%-Pentax Optio T10
74%-Sony Cyber-shot DSC-T9

Som du kan se, så er Casio vinder af testen så vil da anbefale at tage et kig på den model.
http://www.casio-europe.com/euro/exilim/exilimzoom/exz60/
Må sige jeg ikke personligt kender kameraet, er selv mere til SLR der jo nok bliver lidt for klodset til dit lommeforbrug:-)

//Beach
Avatar billede prinneh Nybegynder
07. november 2006 - 14:27 #3
Ellers mange tak for svarene, men jeg har valgt en kamera som ingen af jer forslog.

Mange tak.