Avatar billede danni_uhe Nybegynder
03. september 2006 - 00:03 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

problemer med 2 skærm den ene sort

hey eksperter.

jeg har et lille problem som jeg håber i kan hjælpe mig med.

mit problem er, at jeg har købt et samsung LE32R72B fladskærm, som jeg gerne vil have til at køre over PCen. men det dur self. ikke. mit grafik kort er et nVidia FX5700LE, hvor der er to udgange på. jeg kører XP pro på min PC. jeg har lige hentet den nyeste firmware til grafikkortet. jeg har købt DVI-ledning, da det var den port som var ledigt på mit grafik kort. og så har jeg en tranformer fra DVI til VGA som går ind i tv'et. men det burde ikke betyde noget.

jeg ved at begge porte dur, for grafikkortet kan godt se at der er 2 skærme tilsluttet, den kan også se at det er et samsung tv der er tilsluttet. men der er ikke noget at se på tv'et og det er det der undre mig. jeg forstår ikke hvorfor skærmen bare er sort. der kommer ikke noget ud, selvom PCen kan se at der er at samsung tv, hvilket må betyde at der kommer altså et eller andet signal igennem, det eneste der står på tvet er, kont. sig. kab. jeg kan ikke se hvad der skulle være galt, er sikker på at kablerne er gode nok. kan det være skærmen? har lige fået det for 2 dage siden. helt nyt.
Avatar billede lasserasch Juniormester
03. september 2006 - 01:22 #1
1. skærmen kan du jo tjekke ved at slutte den til som primær skærm i stedet for.
2. Har du sørger for at slå skærmene til? Normalt skal man f.eks. fortælle sin skærmdriver at skærmbilledet f.eks. skal deles ud over 2 skærme.

/Lasse
Avatar billede danni_uhe Nybegynder
03. september 2006 - 10:39 #2
ja, det har jeg self. prøvet, glemte at skrive det før. computeren tror også at fladskæremen virker. som jeg ser det kan det kun være:
1. kablet. at men ikke kan bruge et DVI kabel, selvom der er en omformer på. (men det giver ikke mening.)
2. at det er nogle ins. på skærmen som man skal køre ( giver heller ingen mening i mit hoved at man skal det.)

men håber i kan komme på nogle andre ideer.
Avatar billede danni_uhe Nybegynder
03. september 2006 - 11:21 #3
kom til at tænke på er der forskel på om man køre 100% vga kabel, eller om man har DVI kabel, hvor der til sidst er en omformer fra DVI til VGA?
Avatar billede Slettet bruger
03. september 2006 - 11:34 #4
Hvad ser du hvis du højreklikker på skrivebord, og vælger Egenskaber/Indstillinger - viser den så der at der er 2 skærme og der kan du udvide skrivebord til anden skærm og vælge hvilken der skal være primær .
Avatar billede danni_uhe Nybegynder
03. september 2006 - 11:35 #5
ja, det har jeg prøvet, synes næsten jeg har prøvet alt.
Avatar billede Slettet bruger
03. september 2006 - 11:45 #6
Du svarede ikke på spørgsmålet !! Kan du se Skærm/TV ? o.s.v.
Avatar billede danni_uhe Nybegynder
03. september 2006 - 12:33 #7
hvad mener du? om jeg kan se om det er 2 skærme i indstillinger? ja, det kan jeg godt, jeg kan godt sætte samsung til primær skærm, men det er stadig helt sort.
Avatar billede Slettet bruger
03. september 2006 - 13:04 #8
Ja så ved jeg dælme ikke hvad du skal gøre !!
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
03. september 2006 - 16:54 #9
Et forslag kunne være at grafikkortet sætter for høj opdateringsrate til fladskærmen. Har du installeret inf-filen til fladskærmen? Prøv at sætte opløsningen på den skærm der duer til 800*600 - 60 Hz. Hvis du kan se skærm 2, så sæt denne til samme!
Nogle skærme melder Out Of Sync ved for høj frekvens - andre viser bare sort skærm - andre igen, hovedsagligt ældre skærme, flimrer bare.
Avatar billede danni_uhe Nybegynder
03. september 2006 - 17:37 #10
okay... jeg har fundet ud at hvad det var. jeg prøvede at købe et rent VGA kabel og nu virker det. i stedet for at have nogle omformere (adaptere) på. kan ikke helt forklare hvorfor, men det gør det, så hvis nogen i fremtiden har det samme problem er det svaret.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
03. september 2006 - 18:31 #11
Det var synd - for kvaliteten.