Avatar billede pjuler Nybegynder
01. september 2006 - 10:47 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Der skrives automatisk 9-taller i alle input felter

Jeg har umiddelbart en mistanke om virus. Når jeg startede min maskine og forsøgte at logge på så udfyldtes feltet til koden automatisk med 9-taller, og det hjalp ikke at slette dem for der blev straks igen fyldt ud med "9". Jeg startede i fejlsikret tilstand og slettede min profil for at kunne starte op uden at skulle indtaste kode. Det lykkedes, og jeg kørte et virus-scan med Norton Antivirus 2005 (med seneste opdatering) men den fandt ikke noget. Forsøgte at starte regedit via "Run" men også her blev feltet udfyldt med 999... Åbnede så en browser for via google at finde et svar, men søgefeltet blev fyldt med 9. Også adressefeltet udfyldes med 9-taller.
Har prøvet at pille det trådløse tastetur fra og udelukkende have en mus m/ledning tilsluttet, åbnet en browser og stillet cursor i adresse feltet, som omgående bliver fyldt med 9-taller.

Mvh. Finn
Avatar billede levich Nybegynder
01. september 2006 - 11:08 #1
Det lyder som en meget mærkelig virus. Jeg ville helt sikker sige hardwarefejl, men nu har du jo prøvet at taget keyboardet fra, uden at det hjalp. Alligevel, har du mulighed for at koble et andet tastatur til - helst et med tråd?
Avatar billede pjuler Nybegynder
01. september 2006 - 11:22 #2
Nej, har ikke prøvet at koble et tastetur med tråd til, men vil forsøge det når jeg kommer hjem i eftermiddag (skal lige ud og købe et først). Men du har ret i at det ikke umiddelbart lyder som en virus, og jeg har da heller ikke oplevet andre ting der opfører sig underligt, men når man ikke kan skrive noget, nogen som helst steder, så er man jo ret lammet.
Avatar billede levich Nybegynder
01. september 2006 - 13:15 #3
For at undgå at købe et, så kunne du jo prøve at fjerne driveren til det eksisterende trådløse keyboard, genstarte computeren og installere driveren forfra.
Avatar billede pjuler Nybegynder
01. september 2006 - 13:55 #4
Det tror jeg at jeg prøver. Er stort set på vej hjem
Avatar billede andersenph Nybegynder
02. september 2006 - 00:30 #5
Har du en gamepad eller joystick tilsluttet?

Det kunne godt være sådan en konflikt.
Avatar billede pjuler Nybegynder
02. september 2006 - 09:01 #6
Nej, har noget gamepad tilsluttet. Men har en del ting tilsluttet via usb. Prøver at pille dem fra. Har iøvrigt prøvet at boote vha. cd med et linux styresystem som kun kører i ram for at udelukke at det er windows der er noget galt med. Og den kunne slet ikke indlæses da der pludselig blev skrevet en masse 9 taller.....
Vil nu prøve at finde et andet tastetur/mus og slutte til, men inden sletter jeg de drivere der er til det nuværende.............
Avatar billede pjuler Nybegynder
03. september 2006 - 16:49 #7
Problemet er løst. Det viste sig at være tastetur/mus der var noget galt med. Har skiftet til noget andet og alt kører normalt igen.
Avatar billede levich Nybegynder
03. september 2006 - 16:56 #8
Det lyder godt.
Avatar billede levich Nybegynder
13. januar 2007 - 19:01 #9
Point til mig?