Avatar billede john2004 Nybegynder
29. august 2006 - 19:50 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Reverse DNS i Windows 2003 DNS

Hej,
Vi har et mail-server, som har problemer med at modtage mails pga. en manglende reverse DNS. Hvordan sætter jeg en sådan op i vores dns-servere. Jeg syntes ikke jeg kan få det til at fungere.

Eksempel (vi har offentlige ip-adresser og egne dns-servere hos DK Hostmaster)
194.100.200.1  mail.firmanavn.dk

Jeg vil gerne have opsat en PTR eller reverse DNS, men kan ikke få det til at fungere ved at tjekke på eksempelvis dnsreport.com

Håber nogen kan hjælpe.
John
Avatar billede niels_hansen Praktikant
30. august 2006 - 17:35 #1
det skal din dns udbyder rette (i det her tilfælde dk-hostmaster)
Avatar billede john2004 Nybegynder
31. august 2006 - 00:30 #2
Sådan noget kan DK Hostmaster da ikke rette eller lave? Jeg er kommet til at tænke på om det nærmere er TDC, da vi har vores fiberlinie gennem dem?

John
Avatar billede niels_hansen Praktikant
08. december 2006 - 07:34 #3
brug for mere hjælp ?
Avatar billede john2004 Nybegynder
08. december 2006 - 08:14 #4
Undskyld jeg havde glemt tråden. Jeg har fundet ud af at det var hos TDC dette skulle sættes op, da de hostede vores ip-numre var tildelt gennem TDC. Lidt underligt, når vi selv har egne godkendte DNS-servere hos DK Hostmaster. Håber det er OK jeg giver mig selv pointene.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
08. december 2006 - 08:15 #5
ok