Avatar billede Slettet bruger
26. august 2006 - 16:45 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Vurdering af Bærbar computer fra Dell

Hej har fundet følgende bærbar fra dell:

Dell inpiron 6400
Intel® Core™ Duo Processor T2050 (1.60 GHz, 2 MB L2 cache, 533 MHz FSB)
Hukommelse 1024MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x512)
Videokort 256MB ATI® MOBILITY™ RADEON® X1400 grafikkort, PCI-Express x16
Harddisk 80GB (5,400 rpm) Hard Drive
Optisk drev 8 X DVD+/-RW med software- brænner og læser CD og DVD
Lydkort No Sound Blaster®Audigy®Audio Option
Trådløst netværk Intel® Pro WLAN 3945 Internal Wireless (802.11a/b/g 54 Mbps) for Duo
Primært batteri 6-celle , 53 WHr Li-Ion primær batteri
Skærme 15.4" WXGA TFT skærm, (1280x800) med TrueLife™- widescreen

7200KR (Inkl 5% studierabat modregnet)

Hvad siger i til dette tilbud!!??

PS: Prisklassen skulle helst være maks 7000kr. Men fandt dog denne konfiguration til 7200, inklusiv lvering fra dell.
Den skal primært bruges til skolebrug.. Så det er vigtigt den er stabil. Derudover skalden også engang imellem bruges til spil...
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
26. august 2006 - 16:49 #1
Det ser fint ud :-) der er en enkelt ting, jeg ville have ændret:

5400 -> 7200 RPM Harddisk. Du kan VIRKELIGT mærke forskellen.

Derudover vil jeg også (hvis du ikke allerede har valgt det) nøjes med den billigste version af support/garanti.

Jeg kan kun anbefale Dell's bærbare, dem jeg har set kører virkeligt godt til fornuftige priser.
Avatar billede Slettet bruger
26. august 2006 - 17:07 #2
Har også lidt tænkt på det med harddisken.... Ved ikke om jeg kan få køber lokket til det :D Har selfølgelig fravalgt alt deres support.

Har kun hørtgodtom Intel Duo Core. Nogle der har erfaringer med det?

Hvordan er graffikkortet? Valgte X1400 mod Standard X1300 (Mod at betale 200kr mere) Ikk ret meget jo... Hvad er jeres erfaringer med grafikkortet?
Avatar billede strych9 Praktikant
26. august 2006 - 21:48 #3
Kvaliteten af dagens notebooks (af alle mærker sådan set) taget i betragtning synes jeg det er en rigtig dårlig ide at fravælge de 3 års garanti.
Men ja, jeg er da godt klar over at 3 års garanti ikke er særlig sexet ved siden af en 7200 rpm hdd... Ikke indtil den dag skidtet går i stykker i hvert fald.
Avatar billede lzs Nybegynder
26. august 2006 - 23:12 #4
Vil nu også købe de 3 års garanti med, hvis bærbaren skal slæbes med i skole hver dag, men det er jo selvfølgelig op til dig selv.
Det er et udemærket grafikkort til prisklassen på bærbaren, men ikke noget vidunder.
Avatar billede arne_v Ekspert
27. august 2006 - 00:00 #5
Jeg synes at den giver god value for money.

Hvis jeg skulle smide flere penge efter noget ville det nok være batteriet
(hvis jeg husker rigtigt så fåes Dell med 6 og 9 celles batterier).
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2007 - 16:48 #6
Lukker. tak for hjælpen. Sorry jeg glemte at lukke spørgsmål. Men nu har folk jo ikke svaret... :(
Avatar billede lzs Nybegynder
19. februar 2007 - 17:11 #7
Man plejer at bede folk om at smide et svar, hvis man kunne bruge deres kommentar til noget...