Avatar billede apollon55 Nybegynder
24. august 2006 - 17:10 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

word .doc fil konvertering til word

hej eksperter.

mit problem går ud på at jeg på arbejdet har fået tilsendt en mail med et worddokument som jeg skal bruge. iconet i mailen er et word icon og det er et .doc dokument, men når jeg åbner dokumentet så starter den med at komme med en rubrik hvor man skal vælge et konverteringsformat, og uanset hvilket man vælger, så kommer teksten ikke normalt frem.

hvad kan dette skyldes og hva kan jeg gøre for at få dokumebntet normalt frem?  (kan det skyldes at dokumentet er fra en gammel wordversion eller andet? - ikke at jeg ved om det er det..)

mvh
Apollon
Avatar billede lubker Nybegynder
24. august 2006 - 20:32 #1
Mest af alt tyder det på at din wordversion er nyere end afsenderens.
Prøv at højreklikke på filen, vælg "egenskaber", "dokumentegenskaber" og derefter avanceret. Hvad står der under programnavn under oprindelse?
Avatar billede apollon55 Nybegynder
24. august 2006 - 21:39 #2
jeg prøver lige at se på det på arbejde i morgen - vender tilbage
Avatar billede apollon55 Nybegynder
24. august 2006 - 21:58 #3
MEN hvis vi nu antager at det er pga at min version er nyere - hva kan jeg så gøre for at konvertere filen / få dokumentet til at vises som det ser ud normalt  (og ikke bare en masse koder osv...) ?!?
Avatar billede mcgoat Nybegynder
24. august 2006 - 22:01 #4
prøv eventuelt at åbne det med Wordpad/Write.

Start->Kør: Write [Enter]
25. august 2006 - 07:04 #5
... hvis det pågældende doc. IKKE har været igennem Mail systemet men modtaget/overført på anden vis ... hvad så ?
Avatar billede apollon55 Nybegynder
25. august 2006 - 09:36 #6
på arbejdet er computeren beskyttet så jeg kan ikke gå ind i "kør" i start.
MEN vi fik afsenderen til at sende en ny mail med dokumentet, og nu er der ingen problemer, så det er jo fint - men hva det har været der lige er sket ved jeg ikke....
Men takker for hjælpen alligevel - bare læg et "svar" så får i point.
- Apollon
Avatar billede mcgoat Nybegynder
25. august 2006 - 10:10 #7
skal ikke have noget :)
Avatar billede lubker Nybegynder
25. august 2006 - 11:19 #8
Hvis du syntes.
Det var jo ikke lige en løsning på problemet.
25. august 2006 - 11:23 #9
Word er bagud-kompatibelt - så uanset hvilken version dokumentet er oprettet i, vil det uden problemer af nævnte art kunne åbnes i en ny Word-version.

Problemet er sandsynligvis opstået i forbindelse med overførslen via mail.
03. september 2006 - 02:53 #10
(Hvad endte denne tråd med ?)