Avatar billede sh1986 Nybegynder
24. august 2006 - 13:53 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Forward port gennem ISA server 04 til Klienter

Overskriften er måske lidt tricky, men det problemmet er at jeg har en ISA server til at stå (Inet --> ISA Server --> Klienter) På en af klienterne køre der en FTP server som man skal kunne fange ude fra. Jeg har lavet en regl der gør at alle klienter kan komme ud gennem ISA serveren og på nettet (Klienter --> ISA Sever --> Inet) Alså så klienterne kan alt og ud :) Så har jeg lavet en regl der forwarder port 21 til Klient med IP: 10.0.0.10 så man på den måde skulle kunne komme på FTP serveren på klienten ude fra. Men det er denne regl jeg ikke kan få til at virke, ved source står den til at lytte på alle interface (Har prøvet dem alle der var) Og jeg har kigget "System Policy" igennem for at se om der var noget der der ikke var allowed, men var der ikke. Så jeg kan ikke se hvad der kan være galt. Jeg har også prøve at lave min egen protolcol med port 4000 bare for at teste men den ville heler ikke forward rigtig til klient. Så er der noget jeg har glemt at gøre? eller en regl som jeg måske ikke kender eller har set. PS: Den der hedder "Last Default Rules" som deny alt står i bunden så den skulle ikke blokke for noget.
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2006 - 14:23 #1
Kontroler at din FTP server virker på det lokale netværk.

Start ISA Server Management.
Naviger til Din_Server Firewall Policy.
Højreklik >New >Server Publicing Rule.
Følg guiden.

:-)
Avatar billede sh1986 Nybegynder
24. august 2006 - 15:03 #2
Jeg har testet min FTP server fra ISA serveren.. og kan fint forbinde til 10.0.0.10:21 og der er ingen problemmer.. Den der "Server Publicing Rule" har jeg lavet en af.. "source / listner står til: all networks" Og TO: står til WAN IP'en og protokolen står self. fil FTP med port 21 på Inbound, men virker stadig ikke :/
Avatar billede sh1986 Nybegynder
24. august 2006 - 15:10 #3
Ok, nu virkede det.. som du skrev "tpo" var bare mig der havde lavet en fejl :/ men kan du forklar mig hvad forskellen er på at lave en: "New Access Rule" og en "Server Publicing Rule" ? Jeg havde lavet den som en "New Access Rule"
Avatar billede sh1986 Nybegynder
24. august 2006 - 15:11 #4
Men jeg takker.. Her er dine point :)
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2006 - 15:21 #5
Hvis du gør sådan her, så skal det virke:
I Server publishing rule name tast: FTP Server
Klik Next
Server IP Adress: Klik Brovse, og vælg din FTP server.
Klik Next
Selected protocol: Vælg, FTP Server.
Klik Next
Listen for reqest from these networks: Vælg, External.
Klik Next
Klik Finish.

Husk at klikke Applay.

Et godt website, om ISA Server: http://www.isaserver.org/

:-)
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2006 - 15:25 #6
Groft sagt er en Access Rule, noget der går fra dit netværk til andre netwærk/Internettet. Du kan både åbne og lukke eller redirecte med en Access Rule. Med en Server Publicing Rule, åbner du for trafik udefra.
:-)
Avatar billede sh1986 Nybegynder
24. august 2006 - 15:29 #7
Det vil sige at "New Access Rule" bruge mere eller mindre kun hvis du skal lukke for noget dine kilenter f.eks ikke må kunne (klienter --> inet) alså hvis de ikke må kunne bruge port 113 indefra og ud? Takker for din hjælp
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2006 - 16:01 #8
Tak for point!

Det er ikke helt rigtigt. Fra starten lukker ISA Server for ALT.
Du laver en Access Rule der tillader dine klienter at gå på Internettet. Nu kan de det. Ovenover denne rule kan du lave en Access Rule der forbyder klienterne at se siden http://nøgne_piger.dk, det kan være altid eller afhængig af tidspunktet, hvilken bruger det er, hvilken gruppe brugeren er medlem af. Hvis klienten bliver fanget af denne rule, kan du redirecte til en webside, der siger: "Ingen nøgne piger i arbejdstiden!". Der er rigtigt mange muligheder med en ISA Server.

:-)