Avatar billede muuu Nybegynder
24. august 2006 - 12:57 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Opgrader til AMD 64 X2 4200+

Lige nu har jeg en AMD 64 3700+, og jeg overvejer at købe en AMD 64 X2 4200+.

1. Jeg vil gerne høre om den ekstra kerne, gør det meget nemmer at multitaske f.eks. alt+tab ud af et spil så som BF2 og CS:S.

Jeg er lidt træt af at det 100 år at komme ind i et spil igen, efter man har lavet noget andet i windows.

2. Jeg har læst at AMD´s dual core CPU´er heller ikke har lige så god ydelse som deres singel core i spil, og jeg vil også vide om ydelsen på en X2 4200+ ligger over eller under min 3700+, altså i spil.

Jeg har selv læst mange reviews og forum tråde, så jeg er kun på udkik efter erfaringer med den CPU og ikke info hentet fra forumer mm.
Avatar billede jokkejensen Novice
24. august 2006 - 13:47 #1
1:
Du kan tale om multitasking hvis du kører BF2 og CS2 samtidigt...

At alt+tabbe til skrivebordet syntes jeg ikke rigtigt man kan sammenligne.. det er ofte mere dine diske og grafikkort drivere du skal kigge på her.

2:
http://www23.tomshardware.com/cpu.html?modelx=33&model1=476&model2=487&chart=166

Der er de 2 processorer lagt op mod hinanden, jeg har valgt en quake4 demo.. du kan selv vælge hvad de skal konkurrere i..

4800+ er klart hurtigtst til "alt"
Avatar billede muuu Nybegynder
24. august 2006 - 14:20 #2
Tja jeg tænkte at BF2 f.eks kan jo kun bruge en kerne, så må den anden stå ledig til hvad jeg ellers har kørene.

Om det er en film der bliver encoded, eller om det er explorer.exe(Stifinder) som jeg skal have fat i, kan vel komme ud på et, da det må være den frie kerne der kan tage sig af det.
Avatar billede rangerbs Nybegynder
24. august 2006 - 15:01 #3
Jeg har selv en AMD athlon64 X2 4200+ og jeg synes den fungerere glimrende.. kan hurtigt komme ind og ud af spillet,når jeg spiller CS-S osv..

Ved ikke hvad jeg ellers skal sige om den, men synes den er god..
Avatar billede muuu Nybegynder
24. august 2006 - 19:02 #4
Arrr... Godt at høre fra en der rent faktis har en.
Avatar billede drgonzo Praktikant
25. august 2006 - 14:23 #5
nu er BF2 og film encoding ikke de smarteste ting at køre på 1 gang, film encoding er noget af det der tager mest cpu kraft af alle opgaver og vil gerne bruge begge cores, så den er ikke så go... Nogle spil som eks Quake4 understøtter dual core via en SMP patch, så mon ikke andre snart følger efter

3700+ er også ved at være lige lille nok :)

Skal du lave heftig multitasking skal du have en core2extreme cpu, dual core med HyperThreading på begge cores, men da det er den absolut vildeste cpu lige nu koster den også derefter ;(
Avatar billede muuu Nybegynder
25. august 2006 - 23:18 #6
Da jeg ikke har planer om at skift bundkort endnu, så kan jeg max komme op på X2 4200+.

Jeg har bare svært ved at bestæmme mig, om jeg skal smide 1400 kr efter en X2 4200+, eller om for delene ved to kerner ikke kan betale sig.
Avatar billede drgonzo Praktikant
25. august 2006 - 23:34 #7
en bios update kan muligvis gøre at du kan tage en større cpu, men den er klart værd at købe
Avatar billede muuu Nybegynder
27. august 2006 - 03:17 #8
Den bios jeg bruger nu er en beta bios, som jeg fik fra EPoX support.

Det er 9npa6811, og den nyeste officielle er 9npa6418.

Lige nu venter jeg på svar fra EPoX, om hvilke CPU´er jeg kan bruge.

Mit bundkort hade ikke understøttelse for X2 fra starten, det kom med en bios opdatering.

Fra deres hjemmeside: Support Dual core CPU(E6).
Og fra wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Athlon_64_X2

Men jeg venter og ser hvad den mail siger.
Avatar billede muuu Nybegynder
31. juli 2008 - 17:33 #9
gammel sag