Avatar billede Slettet bruger
21. august 2006 - 08:07 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Ny bærbar, er denne pengene vær?

Hey.

Jeg skal til at have en ny bærbar og har kikket lidt på dells modeller, da man selv kan bestemme stort set hvad den skal indeholde.
Kommer til at bruge den til at spille lidt på, programmere på hobby plan, bruger WMWare til at simulere linux under windows.

Men vil så lige hører om denne så er pengene vær:

CPU: Intel® Core™ Duo Processor T2050 (1.60 GHz, 2 MB L2 cache, 533 MHz FSB)
OPERATIVSYSTEM:Original Windows® XP Home Edition, SP2 (With Media)    Rediger
LCD: 15.4" WXGA TFT skærm (1280x800) - widescreen
HUKOMMELSE    1024MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x512)
HARDDISK    80GB (5,400 rpm) Hard Drive
OPTISKE DREV    8 X DVD+/-RW med software- brænner og læser CD og DVD
GRAFIKKORT    128MB ATI® MOBILITY™ RADEON® X1300 grafikkort, PCI-Express x16
BLUETOOTH    Dell Wireless 350 Bluetooth 2.0 Module (up to 3 Mbps) with Enhanced Data Rate

pris:  7.690,-
Avatar billede drgonzo Praktikant
21. august 2006 - 10:02 #1
Den er vel ok.. Jeg vil dog ikke anbefale dig at købe Dell. De Dell bærbare jeg har haft fingrene i har været af utrolig dårlig kvalitet + deres opgraderingsdele koster næsten dobbelt pris + deres kundeservice er utrolig dårlig med mindre du betaler en formue for den..

http://www.zeptoeksperten.dk/  jeg vil råde dig til at kigge her, zepto er nogen dejlige maskiner og de kan også konfigureres som du vil..
Avatar billede bettertimes Nybegynder
21. august 2006 - 10:54 #2
Dell er ganske fin kvalitet. Vi har på jobbet udelukkende Dell produkter. Vi snakker her om 2-300 maskiner, og ingen giver problemer. Rygterne om dårlig kvalitet omkring kabinettet er død og begravet.

Deres kabinetter er ikke lavet anderledes end alle andre producenter. Hvad angår supporten, så havde de en overgang lidt problemer her, men dette er også dødt og begravet. Det er udelukkende uddannet personale der varetager dette i dag.

Vender man bøtten til Zepto, så er er Znotes faktisk dem som døjer mest med kompatibilitets problemer. Der er kun én model som ikke har haft disse problemer, og det er Deres 2225 model.

Alle producenter har "uheld" med deres produkter. Dette er en faktor man må leve med.
Avatar billede zypher212 Nybegynder
21. august 2006 - 13:59 #3
Lige pt. bør nok nævnes at dell's support ikke kan følge med. De har netop tilbagekaldt 4 millioner batterier til deres bærbare [De havde det med at eksplodere]. Ellers synes jeg, på de modeller jeg har set, at IBM/Lenovo, Asus, Dell, og Acer laver efterhånden kvalitativt korrekte bærbare. Men man skal selvfølgelig ikke købe det billigste. :)

Du bruger VMware. Vær meget opmærksom på at det koster en del performance at "simulere" er ekstra OS, hvorfor det måske ville være en bedre ide at få en lidt hurtigere processor? Blot en overvejelse du måske bør tage med.
Avatar billede draeber Nybegynder
21. august 2006 - 14:09 #4
jeg ville nok sørge for at få trådløst netværk i. Måske en større processor, men ellers ok maskine, synes jeg!
Avatar billede draeber Nybegynder
21. august 2006 - 14:10 #5
jeg har heller aldrig haft problemer med Dell's support.
Jeg har ansvaret for omkring 30 maskiner fra DELL + en masse andre...
Avatar billede Slettet bruger
21. august 2006 - 14:56 #6
Tak for alle jeres kommentarer... Lukker tråden og tror det bliver en HP. Har kikket lidt på en...:)
Avatar billede draeber Nybegynder
21. august 2006 - 18:20 #7
så var der også lige et svar så...
Avatar billede drgonzo Praktikant
22. august 2006 - 08:12 #8
Det er så også lige kommet frem at Dell. kendte til de defekte batterier længe inden de begyndte at gå kolde, men ventede med et recall til det gik helt galt, niiice :)