Avatar billede cortx Nybegynder
20. august 2006 - 00:15 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Styrring af PC2 på samme netværk

Hey eksperter!

Før nørdens skyld :D ..
Jeg har min stationær og min bærbar, men lyden på min bærbar er ret ringe ;)
Ville høre om jeg på nogen måder kan styre min stationær fra min bærbar (mens jeg ligger i sengen), så jeg kan skifte musik på den stationære uden at skulle rejse mig.
Jeg har før lejet med Forbindelse til Fjernskrivebord, men jeg kan ikk længere huske hvordan jeg får adgang til en anden pc, og jeg er heller ikk sikker på, at jeg kan gøre det når computerne har samme ip-adresse :)

Men ja - Er der en måde jeg kan gøre det på? :)

På forhånd tak,
Rasmus Henriksen
Cortx.
Avatar billede jacla Nybegynder
20. august 2006 - 02:45 #1
Du kan bruge fjernsupport. Der skal du højre-klikke på denne computer vælge egenskaber => fanebladet fjernforbindelse og sætte flueben. Gælder begge PC'er.

Nu skulle du du kunne sende en invite fra START PROGRAMMER TILBEHØR KOMMUNIKATION sende en invite til den anden PC som skal godkende og give dig tilladelse via mail og derved skulle du få et fjernskrivbord over den Pc du har fået adgang til

En letter måde er at bruge VNC på LAN eller er der flere programmer der kan løse opgaven PCAnyware og NETOP med flere.

Det mest almindelige er nok VNC som skulle kunne fås gratis på nettet:

http://www.realvnc.com/download.html

vh

Jan
Avatar billede cortx Nybegynder
20. august 2006 - 18:31 #2
MANGE tak :D
Avatar billede jacla Nybegynder
20. august 2006 - 18:53 #3
Velbekomme og selv tak    C",)