Avatar billede stuppe Nybegynder
19. august 2006 - 20:57 Der er 4 kommentarer

Lyd under installation (alt)

Heysa.

Min dvd-rom er Benq DVD-rom x16.. ved ikke helt hvilket model nummer. Den kan også læse normale cd'ere.

Jeg har et lille problem, der ikke betyder spor.. altså udover det irritere mig lidt hver gang jeg skal installere noget fra CD/DVD. Jeg høre meget musik, stort set altid mens computeren er tændt. Problemet er bare at, ligeså snart jeg starter en installation fra en CD/DVD, hakker lyden.. dvs, hver gang den læser fra CD til HD. Mine lydfiler ligger på min disk, så forstår ikke hvad problemet kan være. Det er alt lyd, også standard Windows lyde der hakker under installation.

Det er lidt svært at forklare, så spørg gerne! Ville være rart lige at få problemet løst.

På forhånd tak :)
Avatar billede stuppe Nybegynder
19. august 2006 - 20:58 #1
Glemte lige.. den "hakker" på en underlig måde, som om lyden bliver spillet langsomt.. med milisek pauser.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
19. august 2006 - 23:14 #2
I første omgang opdater din lydkortdriver til sidste nye.
program der henviser til driver.http://www.softpedia.com/get/System/System-Info/Everest-Home-Edition.shtml
Avatar billede mula Nybegynder
30. august 2006 - 12:33 #3
hmm prøv at defrakmentere dit c drev klik på c drevet en gang, vælg egenskaber, funktioner, og menupunkt 2 deframenter nu.. alternativ hvis du har mod på det kan åbne din computer og se om dvd-drevet og din harddisk c sidder på samme ledning..
i de fleste computere er der to kontrolere til harddiske og dvd-drev. så måske kan du sørge for at dvd-drevet og harddiske har hver sin controler..
jeg ser problemet som at din computer ikke kan levere data hurtigt nok og begge forslag vil kunne gøre din computer hurtigere..
mvh
Avatar billede mula Nybegynder
30. august 2006 - 12:36 #4
glemte at sige at sidste løsning kræver to ledninger.. husk de skal være 80 pins og ikke 40.. vil virke med 40 pins men bare langsommere..hvis du har sata harddiske er der selvfølgelig en anden historie...