Avatar billede bettertimes Nybegynder
19. august 2006 - 08:46 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Trådløst fra en Netopia

Min onkel har netop fået installeret erhvervs forbindelse, og en del af opsætningen består af en trådløs netopia router.

TDC gutten der satte skidtet op sørgede kun for opsætningen af udstyret. Alt udover dette skal vi selv fixe. Dette burde jo være ganske nemt. Den trådløse router skulle bruges til hans børns stationære maskiner, som vi købte to linksys trådløs PCI kort til.

Problemet er bare, at vi ikke kan se routeren fra de stationære. Det samme gælder manglende forbindelse til en det trådløse enhed på en bærbar.

Når jeg fra fra computeren som er koblet til routeren forsøger at konfigurere routeren så virker velkendte 192.168.1.1 ikke. Der er også prøvet 192.168.1.10 osv osv.

Tilmed har vi prøvet telnet, release og renew ny IP, prøvet oprettelse af ny trådløs forbindelse osv osv!

Jeg kan simpelthen ikke få adgang til den skide router. Min konklusion er at routeren er sat op med SSID + MAC kryptering, vi derfor ikke kan se den fra andre enheder, men dette kunne jeg jo ændre hvis jeg kunne få adgang til "svinet"

Enten dette, eller også er det trådløse ikke aktiveret i routeren eller på centralen

Beder til nogen har et godt råd :(
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. august 2006 - 10:00 #1
I skal tilslutte jer routeren med kabel, og opsætte det trådløse som ikke er aktiveret.
Dette skal i selv gøre.
Avatar billede bettertimes Nybegynder
19. august 2006 - 15:58 #3
Det viste sig at være en defekt netopia router

Kablet var prøvet John, og linket til guiden kendte jeg allerede
Avatar billede jacla Nybegynder
19. august 2006 - 16:16 #4
Du fik det til at virke :)