Avatar billede kraen Nybegynder
18. august 2006 - 11:27 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Auto login til Windows

Hej
Jeg har lidt problemer med at logge ind i Windows sammen med Novell Client
Problemet består i at jeg har oprettet en standard bruger i Windows som de andre Novell brugere gerne skulle oprettes udfra. Brugeren indeholder nødvendige ikoner m.m.
Jeg kører med Tommy's AutoLogin Script, men den vil ikke oprette brugere udfra den bruger, jeg har oprettet. I stedet opretter den en helt ny standard WinXP bruger.
Avatar billede wise Seniormester
18. august 2006 - 13:48 #1
Nu kender jeg ikke Tommyøs autologin eller noget :-)

Men normalt mener jeg at man skal overskrive "default user" profilen under c:\doument and settings med den brugerprofil du har lavet...

Har ikke selv roddet voldsomt med det...
Avatar billede ukdtom Nybegynder
18. august 2006 - 15:23 #2
Autolog lader dig "bare" logge ind som en bruger.
Som Wise skriver, skal du kopiere din brugers profil til default usr.

P.S.  Wise....Det er ikke et script, men denne her:

http://www.novell.com/coolsolutions/tools/13525.html

mvh

Tommy
Avatar billede wise Seniormester
18. august 2006 - 15:44 #3
Ohhh ok ;-)
Avatar billede kraen Nybegynder
18. august 2006 - 19:56 #4
Nu er det bare sådan, at den profil jeg har lavet er den eneste bruger, der er på computeren. Bortset fra de brugere som Autolog har lavet. Det vil være lidt bøvlet, hvis jeg skulle til at overskrive alle brugere, da vi på den skole, hvor systemet kører, har 80 elever og 15 ansatte.
Avatar billede wise Seniormester
18. august 2006 - 20:47 #5
nu tror jeg du mistede mig.
Der er altid 2(3) systemprofiler under c:\documents and settings

Administrator (er vist ikke NØDVENDIG under XP men har ellers altid været der)
All users
Default User (denne mappe er skjult)

Når windows opretter en ny bruger, som der fx gøres når man dynamisk opretter de brugere der har et validt Novell login, så kopieres indholdet af Default User til denne nye brugers mappe. Så alt hvad der laves i Default profilen / lægges i startmenuen eller andet - det vil gælde alle NYE brugere.

Men hvis du godt vil beholde dine 95 (80+15) brugerprofiler er det jo ikke vejen frem... Så kan du måske lægge ikonerne under "All users", distribuere dem via et login scrip, zenworks eller styre dem med group policies.
Jeg forstod blot dit oprindelige spørgsmål som at det var ved oprettelsen af nye brugere. Hvis det ikke er korrekt må du lige komme med lidt mere info...

/Lasse
Avatar billede wise Seniormester
18. august 2006 - 20:50 #6
BTW har du overvejet roaming users? Hvis dine 95 mennesker bevæger sig imellem de forskellige maskiner vil de ændringer de måtte lave undervejs og hvad de måtte gemme på skrivebord etc jo ende på de enkelte maskiner. Med roaming users (som jeg dog aldrig selv har haft brug for) kopieres alle indstillinger til en server ved logoff og kopieres ind ved login.

En mere simpel måde kunne blot være at placere DOCUMENTS og DESKTOP/SKRIVEBORD på et netdrev så vil de i det mindste altid følge brugerne...

/Lasse
Avatar billede kraen Nybegynder
18. august 2006 - 22:33 #7
jeg vil lige prøve det når jeg kommer tilbage på skolen søndag aften. indtil da så får wise lige nogle point. Det kan godt være, at jeg vender frygteligt tilbage!
Avatar billede ukdtom Nybegynder
19. august 2006 - 20:11 #8
Skal vi ikke lige for en god ordens skyld være enig om, at Autolog IKKE
kan oprette brugere, men "kun" logge ind som allerede oprettet brugere

/Tommy
Avatar billede kraen Nybegynder
20. august 2006 - 16:46 #9
jo det er rigtigt.. Men jeg mindes bare at have set, at Autolog opretter ud fra en allerede eksisterende bruger.. Men nu vil jeg i hvert fald lige prøve at kopiere til Default User. Bliver sådan noget som stien til Dokumenter så også ændret eller skal jeg i regedit for at ændre det?
Avatar billede ukdtom Nybegynder
21. august 2006 - 08:53 #10
Højre-Click på "Denne Computer", Properties, Advanced, User Profiles, Settings, Copy To