Avatar billede pc-pladder Nybegynder
17. august 2006 - 18:06 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

IE lukker uden advarsel.

Hej!

Har et lille problem med en PC her.

Har fjernet noget spyware for en ven, og har nu opdaget at Internet Explorer totalt uprovokeret lukker, når jeg bruger søgefunktionen på Download.com.

Jeg kan loade hele siden, skrive søgeord og trykke søg. Maskinen står så lige og tygger lidt på det, og viser så resultatet.

Problemet er, at i det øjeblik jeg flytter markøren, lukker Internet Explorer - uden så meget som et spor af en fejlmeddelelse.

Har prøvet at sætte sikkerhedsniveau'et ned, prøvet at lukke alt sikkerhed, prøvet at gendanne standard indstillinger i IE, prøvet at installere flash og shockwave igen, prøvet at slette midlertidige filer og cookies og prøvet at afinstallere Java.

PC'en scannet for virus og spyware, og er tilsyneladende helt ren nu...

Ved ikke om Internet Explorer også vil gå ned på andre sider.

Håber i kan hjælpe mig med problemet, for det eneste forslag jeg selv kan komme på nu, er FORMAT C:

På forhånd tak
Fritsen

---
Avatar billede mcgoat Nybegynder
17. august 2006 - 18:09 #1
prøvet at reinstallere Internet Explorer? eller prøve Inernet Explorer V7 Beta 3. bruger jeg selv.. lækkert
Avatar billede pc-pladder Nybegynder
17. august 2006 - 18:16 #2
mcqoat -> Har fået nok af Microsoft BETA'er. Prøvede IE 7 Beta 2, og min PC er først kommet til at køre godt igen her efter jeg har formateret...

Har forsøgt at geninstallere IE, men hvis man bare henter IE 6 SP1 DK fra Microsofts hjemmeside, og starter installationen, får man en meddelelse om at der er installeret en nyere version af IE, og at installationen ikke kan fortsætte.

Kan man evt. snyde IE til at geninstallere?
Avatar billede gratis Nybegynder
17. august 2006 - 18:24 #3
"Kan man evt. snyde IE til at geninstallere?" ja det ka du godt se her hvordan:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;318378
Avatar billede mcgoat Nybegynder
17. august 2006 - 18:25 #4
Startmenu->Kontrolpanel->Tilføj/fjern programmer->Tilføj/fjern Windows-Komponenter. Der skulle Internet Explorere gerne ligge så du kan fjerne den, og så installere den igen bagefter.
Avatar billede gratis Nybegynder
17. august 2006 - 18:28 #5
der er også denne mulihed: http://windowsxp.mvps.org/IEFIX.htm
Avatar billede pc-pladder Nybegynder
17. august 2006 - 18:28 #6
Ok... Prøver jeg lige...
Avatar billede pc-pladder Nybegynder
17. august 2006 - 18:45 #7
Har lige prøvet at geninstalere IE vha. den vejledning gratis linker til. Har fundet nøglen, og genstartede så PC'en, men den siger stadig at IE allerede er installeret?

Hvad nu?
Avatar billede mcgoat Nybegynder
17. august 2006 - 18:49 #8
du har ikke prøvet bare at afinstallere den fra kontrolpanelet?
Avatar billede pc-pladder Nybegynder
17. august 2006 - 18:50 #9
Har også prøvet at slette IE, som mcgoat foreslår. Nu er IE helt væk, men får stadig fejl under installation... Hvad nu?

Hjæææælp!

:P
Avatar billede pc-pladder Nybegynder
17. august 2006 - 18:50 #10
mcgoat -> du var lige 19 sekunder hurtigere hva?

men jo, det har jeg jo så...
Avatar billede gratis Nybegynder
17. august 2006 - 18:52 #11
herfra, http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm er der et par mulighedder, på linie 114 "Enable Reinstallation of Internet Explorer" (reg fil) og på linie 29 "Reinstalling Internet Explorer" (vbs script) hvilken af de to filer der lige klare trikset bedst ved jeg ikke men du ka prøve dig frem ;)
Avatar billede mcgoat Nybegynder
17. august 2006 - 18:52 #12
og den kommer og sider at IE allerede er installeret?
Avatar billede pc-pladder Nybegynder
17. august 2006 - 19:46 #13
gratis -> Linie 114 er tilsyneladende bare en automatiseret udgave af det der er beskrevet på den side, du selv har linket til tidligere, men linie 29 ser ud til at virke. Er dog ikke helt igennem endnu, og der er jo ingen garanti for at det løser problemet.

mcgoat -> Ja. Dvs det gjorde den. Tror det er ved at lykkedes nu.
Avatar billede pc-pladder Nybegynder
17. august 2006 - 19:50 #14
Nå. Fik samme fejl igen, men det lykkedes mig så at installere den fra "Kontrolpanel" -> "Tilføj/fjern programmer" -> "Tilføj/fjern Windowskomponenter"

Men det løste ikke problemet. Desværre.

Andre bud?
Avatar billede gratis Nybegynder
17. august 2006 - 23:43 #15
fik du prøvet denne ting ? : http://windowsxp.mvps.org/IEFIX.htm
Avatar billede pc-pladder Nybegynder
18. august 2006 - 06:59 #16
gratis -> Kiggede på den, men syntes ikke den så ud til at løse det problem jeg har.

Har dog prøvet det alligevel nu. Det løste desværre heller ikke problemet.

Hvis det hjælper, er det lige her, IE går ned hver gang:

http://www.download.com/3120-20_4-0.html?tg=dl-20&qt=Spybot&tag=srch

Ved som sagt ikke om der er andre sider, men jeg har været ved at prøve lidt forskellige, og ved alt andet en den ovenstående, er den klippestabil.

Det er ikke min PC, og jeg kan jo ikke vide om ejeren skal bruge nogle sider, der også vil gå ned, og derfor er jeg nødt til at have det rettet. Hvis alt andet svigter, kan jeg nok godt formatere den, hvis vi kan finde cd'erne til det software der ligger på den. Det er jeg nemlig ikke sikker på vi kan, og derfor ville det klart være at foretrække, at vi kunne løse problemet uden at formatere.

Andre gode forslag?
Avatar billede pc-pladder Nybegynder
18. august 2006 - 14:28 #18
dr1 -> Har været igennem den, men jag opdagede lige at jeg havde overset komandoen "sfc /scannow". Har kørt den nu, men den spurgte ikke efter CD'en, og det ser ikke ud til at den har ændret noget overhovedet.

"cleantempxp2k.bat" speede faktisk hentningen af internetsider en del op, men det løste ikke problemet. Kan dog varmt anbefale at køre den, uanset om man har et problem eller ej.

Har også været igennem programmet du linker, og har fået fjernet en masse crab-data, men det har heller ikke løst problemet. Desværre.
Avatar billede pc-pladder Nybegynder
12. april 2008 - 21:41 #19
Hmm... Har formateret PC'en nu - det løste selvfølgeligt problemet.

Skal have det her spørgsmål lukket, så hvis i allesammen lige gad at smide et svar, så fordeler jeg pointene imellem jer - i gjorde trods alt en stor indsats for at få problemet løst.
13. april 2008 - 00:14 #20
Skipper...
Avatar billede pc-pladder Nybegynder
14. april 2008 - 07:11 #21
karise larry -> hvad skal det sige...?
14. april 2008 - 08:37 #22
No Point...
Avatar billede pc-pladder Nybegynder
14. april 2008 - 09:37 #23
Hmm... Er der slet ikke nogen der vil have nogle points...?
Snupper sgu selv så... :P
Avatar billede gratis Nybegynder
14. april 2008 - 19:57 #24
ska heller ikke ha point ;)
Avatar billede pc-pladder Nybegynder
14. april 2008 - 21:55 #25
Hmm... Nå, men så lukker jeg hermed tråden.

Mange tak for hjælpen allesammen.