Avatar billede falcon59 Nybegynder
16. august 2006 - 13:27 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Hvordan får jeg Windows XP til at vise miniature af mine PSD-fil

Jeg kan ikke se de små billeder som fx med JPG-filer, når jeg gemmer det som PSD-filer.

Det er både i nogle programmer, men i sær i Stifinder/denne computer det er irreterende.

Hilsen
Falcon59
Avatar billede darrich Novice
16. august 2006 - 13:56 #1
Hvis du har installeret Photoshop CS så er previews af .PSD ikke inkluderet med installationen.

Hent psicon.dll fra DLL Dump
http://www.dlldump.com/download-dll-files_new.php/dllfiles/P/psicon.dll/7.0/download.html

Kopier den ind i C:\Program Files\Common Files\Adobe\Shell\
Så skulle det virke
Hvorfor denne udgave ikke gør det standard kan man undre sig over.

http://www.dlldump.com/download-dll-files_new.php/dllfiles/P/psicon.dll/7.0/download.html
Avatar billede falcon59 Nybegynder
16. august 2006 - 14:12 #2
Det undre nemlig også mig.
Men jeg bruger Adobe Photoshop Elements 4.0, som desværre ikke har helt det samme mappe system, som CS, så hvor skal jeg så læge filen?

Hilsen
Falcon59
Avatar billede perhol Seniormester
16. august 2006 - 16:29 #3
I winXP DK skal mappen være C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Shell

Mon ikke også det gælder når man bruger Adobe Photoshop Elements 4.0?
Avatar billede falcon59 Nybegynder
16. august 2006 - 16:43 #4
Jeg har ikke en mappe der hedder Shell...
Avatar billede perhol Seniormester
16. august 2006 - 18:33 #5
Lav en!
Avatar billede falcon59 Nybegynder
16. august 2006 - 19:31 #6
Det virkede desværre ikke - ville ellers have været let...
Avatar billede perhol Seniormester
16. august 2006 - 21:16 #7
så løb jeg tør for ideer
Avatar billede pidgeot Nybegynder
16. august 2006 - 21:24 #8
Ideen er nu nok udemærket, men den fil skal lige registreres før systemet ved den skal bruges.

Jeg vil mene du efter at have lagt filen der blot skal sige Start > Kør og så skrive regsvr32 "C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Shell\psicon.dll".

Dette burde registrere den korrekt, såfremt den ikke kræver andet. Skulle det være tilfældet, og din computer ikke vil køre ordentligt efter du har kørt den kommando, skal du i stedet køre regsvr32 /u "C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Shell\psicon.dll".

Bemærk dog at jeg gætter en lille smule, da jeg ikke ved om den kræver noget specielt, men jeg mener det er sådan en udvidelse installeres.
Avatar billede falcon59 Nybegynder
16. august 2006 - 21:41 #9
Der skete noget, men den sagde at den ikke kunne regiserere DllRegistersever...
Avatar billede pidgeot Nybegynder
16. august 2006 - 21:51 #10
Så er det ikke sådan den skal installeres - som sagt var det også kun et gæt.

Jeg har dog lige læst at grunden til den blev fjernet er at den ikke spiller ret godt sammen med Windows - filer kan ende med at være låste selvom de ikke bør være det, hvilket betyder det kan være nødvendigt at genstarte for at redigere eller slette filen.

Hvis du stadig vil have den ind, har jeg kigget efter instruktioner til at installere manuelt:

1. Placer psicon.dll der hvor vi snakkede om før.
2. Åbn Notesblok og indsæt følgende tekst:

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\SharedDLLs]
"C:\\Programmer\\Fælles filer\\Adobe\\Shell\\psicon.dll"=dword:00000001

[HKEY_CLASSES_ROOT\.psd\ShellEx]

[HKEY_CLASSES_ROOT\.psd\ShellEx\{BB2E617C-0920-11d1-9A0B-00C04FC2D6C1}]
@="{0B6DC6EE-C4FD-11d1-819A-00C04FB69B4D}"

[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{0B6DC6EE-C4FD-11d1-819A-00C04FB69B4D}]
@="Photoshop Icon Handler"

[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{0B6DC6EE-C4FD-11d1-819A-00C04FB69B4D}\InProcServe­r32]
@="C:\\Programmer\\Fælles filer\\Adobe\\Shell\\psicon.dll"
"ThreadingModel"="Apartment"

3. Gem filen som "psicon.reg". Tag anførselstegnene med, så den gemmer med den rigtige filtype.

4. Find filen med Stifinder, og højreklik på den. Klik Flet og sig Ja. En genstart kan være nødvendig før den bliver brugt, men jeg ved det ikke.
Avatar billede falcon59 Nybegynder
20. august 2006 - 10:23 #11
Virker stadigt ikke...
Avatar billede falcon59 Nybegynder
20. august 2006 - 19:05 #12
Har fået svare et andet sted beklager...
Avatar billede perhol Seniormester
20. august 2006 - 19:07 #13
Det vigtigste er at du fik løst problemet.
Men fortæl os andre om løsningen, det kan jo være vi lærer noget!
Avatar billede falcon59 Nybegynder
20. august 2006 - 19:15 #14
Jeg fik en fil fra en ven - så jeg ved ikke hvordan den gjorde det...