Avatar billede us_clom Nybegynder
15. august 2006 - 23:25 Der er 1 kommentar

Ingen- eller begraenset forbindelse

Jeg har kQbt ny baerbar for ny. Jeg kan sagtens gaa paa traadlQst internet (prQvet hos en ven), men naar jeg skal gaa paa internet via netkabel skriver den, at der ingen eller begraenset forbindelse er. Jeg kan ikke gaa paa internettet. Imellemtiden har jeg saa fundet ud af, at jeg kan taende min sQsters computer, der er koblet paa den samme router - naar den er taendt og logget paa nettet, virker min baerbare ogsaa 5 min efter. Det er som om, at den hjaelper med at finde IP-adressen - ved ikke lige hvordan.

Det er fint nok, at skulle taende min sQsters computer, men det kan altsaa godt blive irriterende paa laengere sigt. Hvordan faar jeg min til at virke normalt?
Avatar billede jacla Nybegynder
16. august 2006 - 01:21 #1
Prøv i dosprompten at skrive ipconfig /all (Husk mellemrummet)

og gør det når din søsters pc er slukket.

Har du en IP-Adresse på Gateway DHCP og DNS mv.

Det skal være desamme adresser som din søsters PC undtagen  Ip-Adressen på PC'en.

Hvis de ikke er der eller er nogle andre, prøv at skrive IPCONFIG /release

og vent et stykke tid, skriv ipconfig /all og se om de så er de samme

Kontroller om der er ! eller ? i din Enhedshåndtering.

Skift evt. UTP kablet.

Skulle noget af dette ikke virke kan du prøve at slette din Internet forbindelse og oprette den igen.

Ellers må vi tage den derfra  c",)

vh

Jan