Avatar billede kviller Novice
15. august 2006 - 21:58 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Flette fra MySql til word?

Kan det lade sig gøre at flette fra en MySql server fra mit webhotel? Jeg har mine kundedata der.

Jeg har endda prøvet at lave en php fil der genere et table med alle kunder, men word kan ikke åbne. www.<domain>.dk/liste.php som en datakilde. Kan man på en måde bruge db.<domain>.dk som datakilde?
Avatar billede arne_v Ekspert
15. august 2006 - 22:01 #1
hvis dit web hotel tillader direkte db adgang udefra boer du kunne installere
MySQL ODBC driver og hente via den

ellers skal du nok via en mellem station
Avatar billede kviller Novice
16. august 2006 - 00:05 #2
Det skulle jeg mene det tillader, men jeg kender ikke MySQL ODBC drivers. Har du et link til et sted jeg kan læse mere om det og evt downloade?
Avatar billede arne_v Ekspert
16. august 2006 - 00:19 #3
Avatar billede arne_v Ekspert
16. august 2006 - 00:20 #4
Avatar billede hexdk Nybegynder
16. august 2006 - 06:20 #5
du kunne måske oprette et frame i dit word document og link derfra til www.<domæne.dk>/liste.php
Avatar billede kviller Novice
21. august 2006 - 00:50 #6
Arne V Du har bestemt fat i noget af det rigtige, det virker bare ikke helt for mig, men det er nok bare mig der er for dum. Jeg få den til at få forbindelse fra word/excel, men ikke hente data endnu. Den kommer op med "Post 1 indeholder for få data"
Avatar billede kviller Novice
04. januar 2007 - 14:47 #7
arne v kan du ikke smide et svar? Du har jo som sagt fat i det rigtige, bare mig der er lidt sløv i opfattelsen.
Avatar billede arne_v Ekspert
04. januar 2007 - 15:43 #8
ok