Avatar billede aceo1 Nybegynder
10. august 2006 - 10:52 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Trådløst keyboard, der virker over lange afstande

Det har tidligere været oppe at vende i denne tråd: http://www.eksperten.dk/spm/79108

Der kom ikke svar, men jeg vil også lige forsøge, da situationen måske har ændret sig.

Det jeg leder efter, er et keyboard som kan sende igennem minium en væg og ca. 25 meter.
Jeg har forsøgt med keyboards fra Logitech og Microsoft (RF og Bluetooth), men det øjeblik der skal sendes gennem en væg, så bliver signalet næsten ubrugeligt.

Der findes jo f.eks. diverse Bluetooth class 1, som kan opfylde mine krav til sendestyrke - bare ikke på keyboard området.

Sekundært: Er det evt. muligt selv at forstærke signalet på et keyboard med svagt signal?
Avatar billede mcgoat Nybegynder
10. august 2006 - 11:08 #1
Jeg testede engang et IBM tråløst tastatur og mus, og tjuhej, den gik sq igennem hele firmaet, og der var kun 4 kanaler at vælge imellem, så alle sad og skrev på hinandens computer :P ret morsomt egentligt.
Avatar billede aceo1 Nybegynder
10. august 2006 - 11:27 #2
mcgoat: Kan du huske mere præcist, hvad det hed?

Det eneste jeg kan finde er: IBM Enhanced Performance Wireless Keyboard and Optical Mouse (Dansk) - http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=184723

Det kører 2.4 GHz ligesom et jeg prøvede fra Microsoft, som var betydeligt ringere end dem fra Logictech mht. signalstyrke. Jeg har fået lidt konfliktende informationer omkring 2.4 GHz - et sted sagde de at det pga. den frekvens var godt gennem vægge, mens en anden forhandler sagde det modsatte.

Men hvis du kan bekræfte, at det er samme model, så er det helt sikkert et forsøg værd!
Avatar billede mcgoat Nybegynder
10. august 2006 - 11:44 #3
ligner præcis det jeg satte op, så med mindre de har forskellige der ligner hinanden så er det det :)

Det underlige var bare at jeg undrede mig over de havde skrevet maxlængden var X meter, men det faktisk virkede X * MANGE meter. Så vi kan jo håbe de ikke har "rettet" det :)
Avatar billede aceo1 Nybegynder
19. april 2009 - 11:05 #4