Avatar billede henrik25 Nybegynder
08. august 2006 - 10:50 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

Google finder mig ikke mere

Jeg har en webshop på www.sjovsen.dk

Når jeg søger på mine produkter plejer jeg at ligge på side 1 hos google. Søger f.eks på "byggemand bob", "Disneys hesteshow", "Jordbær marie".

I sidste uge faldt mine google hits pludselig med 88%. Jeg kan slet ikke finde mig hos google når jeg søger på mine produkter nu :(

Hvad kan der dog være gået galt ?
Avatar billede jesperfrier Nybegynder
08. august 2006 - 10:53 #1
Du har 191 sider indekseret, så Google kender dig stadig ... måske er der blevet mere konkurrence på dine søgeord/sætninger.
Avatar billede bufferzone Praktikant
08. august 2006 - 11:46 #2
Du skal være opmærksom på at google er en smule ustabil i øjeblikket. I forbindelse med arbejde med ny algoritme, Google Quality Score og diverse Datacentre, kan du sagtens være udsat for ret store svingninger i alle forhold.

Du bør se tiden an mindst til den 17. i denne måned gerne helt til den 17 i næste måned og hvis tingene stadig ikke virker optimalt så reagerer, evt via Google reinclusion der ofter virker fornuftigt
Avatar billede madx Nybegynder
10. august 2006 - 08:20 #3
Lige nu har du en "Internal Server Error", hvis du har for mange af den slags må du forvente at blive trykket bagud.

Dit site er nyt/nyere, ikke? Du vil typisk få nogle rutsjeture i starten, først efter nogen tid får du mere stabile resultater.

Og så kan du alligevel - som bufferzone er inde på - aldrig regne med stabile resultater. Dit site virker fornuftigt skruet sammen mht. indhold og seo-venlig teknik.

Du mangler i den grad indgående links - så se om ikke du lige så stille kan få etableret links/linkssamarbejder. Det vil være det der skal holde dig på side 1. Se bl.a. at blive registreret i dmoz.org asap.

Så jeg tror ikke det er Google-skvulp, men fordi dit site er ret nyt og har for få links. Det vil være min kur :-)
Avatar billede henrik25 Nybegynder
10. august 2006 - 08:47 #4
Tak for svarene folkens.
Jeg er ved at skaffe linkbytte med andre sider der omhandler børn, så det går den rigtige vej.
Jeg så godt at der er fejl på siden pt. Det har jeg ikke set før. Håber i123 får rettet op på det hurtigt.
Jeg har brugt en del tid på at gøre siden SEO venlig. Så jeg er glad for at du kan se det madx.

Hvordan har du kunne se hvor mange ingående links jeg har ?
Avatar billede team-temp Nybegynder
10. august 2006 - 08:48 #5
Din hjemmeside virker jo ikke :S
Avatar billede henrik25 Nybegynder
10. august 2006 - 08:52 #6
Nej men svært at forudse at i123 har problemer med nogle sites her til morgen..
Avatar billede madx Nybegynder
10. august 2006 - 11:54 #7
Både i Google og MSN bruger du link:www.sjovsen.dk til at se hvilke links du er noteret for.

MSN's visninger er de mest korrekte og udtryk for de faktiske links, mens du bruger Google's tal til at se hvad den pt. har fanget.
Avatar billede madx Nybegynder
10. august 2006 - 12:21 #8
bufferzone -> hvordan er du kommet frem til at google opdaterer d. 17. i måneden... er det lokalt i DK eller det internationale indeks?
Avatar billede henrik25 Nybegynder
10. august 2006 - 12:31 #9
Har delt points imellem bufferzone og madx.