Avatar billede the_nest Nybegynder
05. august 2006 - 13:57 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Problemer md SMCWEBT-G i repeater mode.

Jeg er en del nuup inden for wlan så bær over med mig :D

Jeg har købt 2 SMC Acess points hvor den ene sider som acess point og den anden som Repeater.

computer 1 kan godt finde og komme på net ved acess point.
computer 2 kan godt finde Repeater men kan ikke komme på net.
Repeater kan godt finde acess point og jeg har sat WDS op på repeater til acess point's MAC adresse.

I desperat forsøg er at sikkerhed slået fra. Men lige lidt hjælper det.

Nogen forslag?

Håber dette er den rigtige kategori.
Avatar billede jacla Nybegynder
05. august 2006 - 15:16 #1
Prøv i dosprompten (begge Pc'er) at skrive ipconfig /all "husk mellemet"

Så kan du se om der er de samme IP-Adresser på gateway og dhcp, dns og forskellige ip adresser på dine Pc'er.

Gælder kun hvis du har floppy-drev på begge PC'er.

Hvis JA så kør guiden trådløst netværk på den PC som virker og lav en diskette som du kører på den anden PC

Tjeck om de er medlem af samme arbejdsgruppe og kontroler om din Enhedshåndtering er uden fejl ved netværk.

Ellers må vi tage den derfra :))

Vh

Jan
Avatar billede the_nest Nybegynder
05. august 2006 - 15:30 #2
Hemm, ja jeg har ikke diskette drev på begge computer.

Man skulle jo tro at computer 2 skulle kunne trække en ip over repeater -> Acess Point -> Router's dhcp.
Avatar billede the_nest Nybegynder
05. august 2006 - 15:31 #3
Men jeg kan da prøve om man kan sætte en fast ip på computer 2.
Avatar billede the_nest Nybegynder
05. august 2006 - 15:51 #4
Det hjalp ikke.
Avatar billede jacla Nybegynder
05. august 2006 - 15:54 #5
Du kan prøve at downloade Netstumbler, hvor du skulle kunne finde dit AP og router se kanal nr. signalstyrke kryptering (hvis der nogen)

Du kan hente den her: http://www.netstumbler.com/downloads/
Avatar billede the_nest Nybegynder
05. august 2006 - 21:14 #6
Så her jeg fundet fejlen, begge acess points skal være konfigurert som repeater, vilket jeg ikke finder logisk. Det er heller ikke sådan det står beskrevet i manualen. Der står at en SMCWEBT-G i repeater mode kan udvide et acess point's sende felt. Men tak for hjælpen.
Avatar billede jacla Nybegynder
05. august 2006 - 21:50 #7
Velbekomme :)