Avatar billede queasy Nybegynder
05. august 2006 - 10:43 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Opsætning af hjemme-netværk

Jeg er løbet sur i mit hjemmenetværk. Vi har fået en ekstra PC i huset som det ikke vil lykkes mig at få på netværket. PC1 har adgang til nettet via kabel til router, PC2 og PC3 har trådløs adgang. Alle tre har uden problemer adgang til Internettet og PC1 og PC2 deler filer/printere; men det vil ikke lykkes med PC3 - nogen idéer ??
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
05. august 2006 - 12:17 #1
Har du prøvet at "kopiere" opsætningen af netværksforbindelsen og profilens indhold over på PC3, fordi de skal køre næsten identisk med hensyn sikkerhed. Det eneste der ikke skal være ens er profil navn, det skal jo passe med computerens navn.
Avatar billede queasy Nybegynder
05. august 2006 - 13:55 #2
Nu ved jeg ikke lige hvad du mener. Opsætningen af det trådløse netværk er identisk al den stund det er samme netværk de bruger (samme kode etc.)Profilnavn og arbejdsgruppenavn har jeg også styr på. Hvad mener du præcist med "profilens indhold" ??
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
05. august 2006 - 14:40 #3
Det er SSID, Kanal. Resten siger du at du har check på så umiddelbart kan jeg ikke komme i tanke om mere med de foreliggende oplysninger.
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
05. august 2006 - 15:13 #4
Dengang du skulle have PC3 på nettet lod du da windows sørge for at oprette en netværksforbindelse, hvorefter du i netkortetets opsætningsprogram bare skulle sørge for at fuldføre profilen med sikkerheden o.s.v?
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
11. august 2006 - 18:42 #5
Har du kunnet bruge det til noget eller er du fortsat andre steder. I så fald vil jeg bede dig enten fortsætte eller lukke tråden
Avatar billede queasy Nybegynder
11. august 2006 - 19:18 #6
Jeg har ikke været i nærheden af pc'en i et stykke tid..

Da jeg skulle have PC3 på nettet brugte jeg routerens software (som anbefalet) - der er ikke noget netkort fordi der bruges en "dongle". Tror du det er sikkerheden der driller ??
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
11. august 2006 - 21:48 #7
Det kan det meget vel være. Det kan finde ud af ved at disable sikkerheden både i routeren og de computere du vil teste det med. Bagefter skal du så til at kigge grundigt på hvilken kryptering du kører og hvilken SSID, Security mode o.s.v du vil bruge, men det kan vi komme tilbage til, når du har fået det til at køre uden kryptering.
Avatar billede queasy Nybegynder
20. august 2006 - 13:00 #8
Jeg giver op.

Har nu samme Norton på alle maskiner og Windows firewall er deaktiveret. Vi bruger samme internet-adgang (via router) og 1 og 2 kan se hinanden - 3 er stadig væk. SUUUK. Tak for indsatsen - det bliver en opgave til de meget lange mørke vinteraftner...
20. august 2006 - 13:11 #9
Sidste:

[Start][Kør][CMD] - ENTER
I boxen skrives:

IPCONFIG > C:\IPCONFIG1.TXT

luk boxen

dettte gør du for alle 3 PC'er [IPCONFIG1.TXT] + [IPCONFIG2.TXT] + [IPCONFIG3.TXT]

Indholdet af disse tekstfiler lægger du i dene tråd ...

Så ka' vi lige 'se' hvordan IP adresse etc. er defineret...
Avatar billede queasy Nybegynder
18. september 2006 - 20:03 #10
lukkes