Avatar billede sjh Nybegynder
04. august 2006 - 16:29 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Ghost IP adresse

Jeg har lige haft en del spam på min gæstebog (websted) og fandt ud af at der var over 500 forskellige IP adresser og alle sammen inden for 4 timer??

Hvordan kan men det?? kan det være en ghost IP adresse?? og hvordan kan man detect om det er en ghost IP??
Avatar billede bufferzone Praktikant
04. august 2006 - 16:43 #1
Du kan ikke rigtig detecte om der er noget galt med IP adresse, hvis adressen ikke er helt obenlyst falsk.

IP adresser kan sagtens spoofes, så man kan relativt let få det til at se ud som om det kommer fra mange forskellige ip adresser selvom det kun kommer fra en.

Glem at forsøge at stoppe dette via IP adressen det giver ikke effekt.

Brug i stedt input validering of forskellige andre teknikker. jeg finder lige et link til dig
Avatar billede bufferzone Praktikant
04. august 2006 - 16:44 #2
Prøv at læse mit og old-faitful's svar i denne post

http://www.eksperten.dk/spm/724049
Avatar billede sjh Nybegynder
04. august 2006 - 17:01 #3
Jo men skulle en ip ikke være unik.. og hvis man kan snyde sig til en anden ip så kan polititet jo ikke bruge en ip til at knalle folk med??
Avatar billede bufferzone Praktikant
04. august 2006 - 18:26 #4
Du skal se det på en helt anden måde.

Det er ikke strængt nødvendigt at min IP adresse er den rigtige for at jeg kan skrive i din gæstebog. Rent IP mæssigt skal jeg ikke modtage noget fra dig jeg kan svare på, jeg skal kun sende til dig. Min IP adresse finder du inde i IP pakkerne, og hvis jeg skriver en forkert IP adresse (ikke noget alle og enhver kan, men har du de rigtige værktøjer er det intet problem) så har du en forkert IP adresse noteret som min. Jeg finder lige et link til en artikel der kan forklare lidt for dig
Avatar billede bufferzone Praktikant
04. august 2006 - 18:27 #5
Sådan skjuler du din rigtige IP adresse for andre

http://www.eksperten.dk/artikler/810
Avatar billede sjh Nybegynder
04. august 2006 - 21:24 #6
Nej jeg kan selvfølig også bare kode min HP ordenligt.. :D så de skal også skal sende et unik id med.. og der med skal de kunne modtage data..

har prøvet den der "tor" men den virker nok ikke når man sedder bag en router..

men tak for hjælpen
Avatar billede sjh Nybegynder
05. august 2006 - 00:52 #7
Jeg tror jeg har fundet en måde:

<?php
  $RemoteAddr = $_SERVER["REMOTE_ADDR"];
  $HostName = @GetHostByAddr($RemoteAddr);
  if ($HostName == $RemoteAddr || $HostName == "") {
    $RemoteAddr = "FAKE IP-adresse! (".$RemoteAddr.")";
  }
  echo $RemoteAddr;
?>
Avatar billede plx Nybegynder
05. august 2006 - 01:37 #8
blot fordi en ip ikke har en reverse dns record, er ikke ensbetydende med at det er en spammer. det ikke alle udbydere har som har reverse dns på deres almindelige kunder