Avatar billede nicidem Nybegynder
31. juli 2006 - 20:07 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Norton 2006 Liveupdate problem

Jeg har lige købt en ny PC med Norton Internet Security 2006.
Jeg har fået alle opdateringer med LiveUpdate, men jeg har et problem med en: Symantec Security Software Update - Symantec Common Client (417.1 KB). Filen downloades, men installationen kan ikke fuldføres.

Den kommer med denne besked:

Windows XP 5.1.2600 Service Pack 2

Common Client Core 104.0.7

LiveUpdate kunne ikke fuldføre denne opdatering.

Kontakt Teknisk Support, og videregiv de oplysninger, der vises her.
Du finder kontaktoplysninger ved at vælge Hjælp->Teknisk Support i dit Symantec-produkt.

Nedenstående filer kunne ikke opdateres af LiveUpdate:
-----------------------------------
Fil: c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\RCERRDSP.DL^
24176 Bytes 9/30/2005 4:22:20 v104.0.1.17.
Fil: c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\RCEVTMGR.DL^
9328 Bytes 9/30/2005 4:22:24 v104.0.1.17.
Fil: c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\RCLGVIEW.DL^
16496 Bytes 9/30/2005 4:22:42 v104.0.1.17.
Fil: c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\RCSETMGR.DL^
9840 Bytes 9/30/2005 4:23:18 v104.0.1.17.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
31. juli 2006 - 21:17 #1
Afinstaller Norton med dette redskab.http://service1.symantec.com/SUPPORT/INTER/tsgeninfointl.nsf/01ae6bfe9ea2884588256d0a004be5b1/89b453a95ecbfe8180256fe00051a497?OpenDocument

Afinstaller og genistaller og sæt først din internetforbindelse til når Norton skal opdateres.
Avatar billede nicidem Nybegynder
01. august 2006 - 13:49 #2
Findes der ikke andre muligheder? Jeg tror ikke jeg kan installere det igen, da det fulgte med pc'en. Jeg kan godt, men det vil kræve en fuld geninstallation af computeren. Jeg prøvede at kontakte deres online support. Der stod det kostede 210,- hvilket jeg ikke ønskede at betale. Beløbet ville dog blive anulleret hvis fejlen skyldtes deres produkt. Computeren er splinter ny. Det første jeg gjorde var at opdatere Windows og så Norton. Det må være en produktsfejl ik?
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
01. august 2006 - 14:44 #3
Du skal ikke betale noget for at ringe til Norton da det er en fejl i updatesoftwaren, bare ring op har selv gjort det fornylig ang. fejl.:-)
Avatar billede nicidem Nybegynder
06. august 2006 - 09:40 #4
Nøj hvor er de irriterende.. Selvom løsningen blot er et link til et program der evt. kan rette fejlen.. skal man bruge 45-60 min på at komme igennem til deres support team, som så bare sender det og ligger på. Jeg var så heldig at det første ikke virkede.. skrev til dem.. dagen efter, fik jeg efter 45-60 minutters ventetid.. det samme link.. må prøve igen på mandag :(
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
06. august 2006 - 20:02 #5
Jeg fik nu heller ikke løst mit problem med Norton, den tæller ikke alle filer med når den skanner for virus, men de siger at den alligevel har fat i dem, håber de sender en rettelse på Liveupdate engang.:-)
Avatar billede nicidem Nybegynder
10. august 2006 - 15:51 #6
Wuhu! Efter 4-6 timers sidden og venten ved telefonen.. fik jeg at vide at jeg skulle geninstallere. Hvis blot det ikke krævede en geninstallation med recovery da det var en præinstalleret version. :/
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
10. august 2006 - 19:47 #7
Takker for point:-)
Avatar billede nicidem Nybegynder
10. august 2006 - 20:52 #8
Selv tak. :)

Må hellere lige informere andre som evt. skulle have et lignende problem.

De sendte mig et link til et program som sku rydde op i LiveUpdate filerne:
http://service1.symantec.com/Support/sharedtech.nsf/docid/2005072715392513?Open&src=w

Hvis du skal geninstallere har de også en flot guide ;)

Nedenfor er hjælp til at afinstallerer dit Norton produkt.

Trin 1.

Jeg vil først tilråde dig at bruge tilføj/fjern program-facilliteten under Control Panelet.

Trin 2.

1) Klik på dette link: http://service1.symantec.com/SUPPORT/INTER/navintl.nsf/19aae517c81f516988256df6006aacf0/e87eff2c9abf4af580256dab003c7176/$FILE/Rnav2003.exe

(Hvis du ikke kan klikke på linket, kopier teksten og placere in den i adressefeltet i Internet Explorer)

2) Klik på gem. Vælg at gemme den på skrivbordet.

3) Luk alle vinduer som er åbne og dobbeltklik på filen "Rnav2003.exe" som nu findes på dit skrivbord.

4) Vælg "OK" i vinduet som kommer op.

Trin 3.

1) Klik på dette link: ftp://ftp.symantec.com/public/english_us_canada/linked_files/nis/RnisUPG.exe

(Hvis du ikke kan klikke på linket, kopier teksten og placere in den i adressefeltet i Internet Explorer)

2) Klik på gem. Vælg at gemme den på skrivbordet.

3) Luk alle vinduer som er åbne og dobbeltklik på filen "RnisUPG.exe" som nu findes på dit skrivbord.

4) Vælg "OK" i vinduet som kommer op.

5) Genstart computeren, programmet skulle nu være afinstalleret.