Avatar billede speedfigther Nybegynder
31. juli 2006 - 16:29 Der er 9 kommentarer

konvertere data fra access til ms sql

er der nogen der har et tool for at jeg kan få data over i ms sql fra access ?

hilsen
speedf
Avatar billede arne_v Ekspert
31. juli 2006 - 16:36 #1
Access har en upsize wizard
Avatar billede snepnet Nybegynder
31. juli 2006 - 18:29 #2
Fra menu:
Tools->Database Utilities->Upsizing Wizard
Fungerer glimrende.
Mvh
Avatar billede speedfigther Nybegynder
31. juli 2006 - 19:21 #3
ok,, på dansk går jeg ud fra at vi taler om guiden database konvertering ?
Jeg er ny på my sql og har ikke enterprise. konverinteringsguiden beder om en logon og password? hvordan eller. hvor finder jeg dem ?
Avatar billede snepnet Nybegynder
31. juli 2006 - 19:37 #4
Er det MY eller MS SQL du arbejder med?
Login og pass er det du logger på sql serveren med.... Det er ikke noget du slå op - Det skal være noget du er bekendt med, eller få det fra den der administrere databasen.
Mvh
Avatar billede arne_v Ekspert
31. juli 2006 - 19:52 #5
samme username og password som skal bruges til at connecte fra ASP.NET app
formentligt
Avatar billede speedfigther Nybegynder
31. juli 2006 - 20:12 #6
Hej igen,
det er ms..
jeg har hentet den gratis pakke med visual webdev og mssql express.. kunne godt bruge et kursus eller lign.
Avatar billede snepnet Nybegynder
31. juli 2006 - 21:00 #7
Et kursus kan du såmænd sagtens få - bare sig til.
Kan du ikke komme igennem, hvis du hakker "use trusted connection" af i wizarden?
Mvh
Avatar billede speedfigther Nybegynder
31. juli 2006 - 21:21 #8
nej den vil desværre ikke logge mig igennem jeg får følgende fejl:

det lykkedes ikke at oprette forbindelse:
sqlstate:"01000"
sql server-fejl: 2
sqlstate 08001
sql server-fejl 17

hvad det så end betyder
Avatar billede snepnet Nybegynder
01. august 2006 - 10:21 #9
Jeg ved ikke hvad fejlene betyder, men jeg tror du under alle omstændigher skal omkonfigurere sql servere:
Du må prøve at sætte den op til mixed mode authenticaton, så du både kan logge på med windows authentication, og med brugernavn/adgangskode (som du så skal angive når det sætter det op).
Det er noget du har mulighed for under installationen, men hvis du havde angivet det, ville du også være blevet afkrævet brugernavn/adgangskode, hvilket du så nok ville have bidt mærke i.
Du kan hente et gratis administrationsværktøj her:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=C243A5AE-4BD1-4E3D-94B8-5A0F62BF7796&displaylang=en
Som du også kan bruge til at sætte mixed mode authentication op (du kan også gøre det på andre møder - du kan sikkert google en vejledning op).
Mvh